על רקע השיח סביב הלחימה בצפון, פסיקת בג"ץ לגבי גיוס חרדים ומסקנות ועדת החקירה בנושא פרשת הצוללות, ח"כ טלי גוטליב שוחחה הבוקר (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון ושיתפה כיצד היא רואה את הדברים.

מיד אחרי פסיקת בג"ץ: גורם בכיר במפלגות החרדיות בהודעה מפתיעה

לגבי המצב בצפון, אמרה גוטליב: "אני לא לוחמת בשדה הקרב, אבל אני מבינה את האתוס של האויב. לא יכולים להיות כל הזמן מפוחדים מכוחו של האויב. חבריי להנהגה, נא להתעשת. לא רוצה מלחמה בלבנון, אבל לא יכול להיות שמחרבים לי יישוב בצפון ואני לא מחרבת יישוב בלבנון, עין תחת עין ושן תחת שן. זאת השפה של האויב. אפשר לשטח 15 ק"מ בדרום לבנון בשלושה ימים, בקלות. את זה אומרים לי חיילים בשטח".

המגיש נס אמר לגוטליב כי הוא לא שמע אף קצין אומר את מה שהיא טוענת, למה שחברת הכנסת השיבה: "מה שלהם אסור לעשות לי מותר, לי יש חסינות". נס ציין בפניה את האפשרות שתוזמן לחקירה על דבריה או תקבל מכתבי איום ואזהרה, גוטליב טענה בתגובה כי "אי אפשר להזמין אותי לחקירות. מצטערת לאכזב את הגברת מיארה, איפה את? השמיעי קול, יש איומים ברצח לראש ממשלה".

היא הוסיפה: "זאת מיארה. מיארה תתעסק רק בגורמי ימין. אתה יודע מי עוד? שירות הביטחון הכללי, במחלקה היהודית בשב"כ אין בכלל מחלקה שעוסקת בגורמי שמאל קיצוניים, רק בימין. השב"כ ישחררו מחבלי נוח'בה וימציאו שיש בעיית תפוסה, והם לא ישחררו לעולם מעצרים מנהליים של יהודים. זה פשוט מדהים".

לגבי סערת הגיוס של חרדים, גוטליב אמר כי "הארכת גיל הפטור מאוד צורמת, אבל היא באה לעולם בתחילת המלחמה ולא קשורה לחוק הגיוס. לא משתמשים בהארכת גיל הפטור ללוחמים ולקצינים בשוטף, אנחנו מתייחסים למקצועות מאוד מסוימים".

חברת הכנסת התייחסה לפרשת הצוללות ואמרה: "אתמול במליאה קראתי את כל החומרים ואני רוצה להבהיר שהשערורייה היא על עצם התעוזה של השופט גרוניס והוועדה בשימוש בפגיעה בביטחון ישראל. העובדה, שבגלל שלא שמרת על הפרוצדורה פגעת בביטחון המדינה - זו שערורייה וזילות המושג 'לסכן את ביטחון ישראל'".

היא הוסיפה: "מה שחשוב לי לספר לכם מהדו"ח, זה שיש שקרן דגול, בוגי יעלון, שהיה שר לביטחון. כותבים עליו שהוא שיקר את בג"ץ בתצהיר ושהוא אמר 'לא לקנות את אותו הרכש המדובר' והוא זה שהמליץ לממשלה לקנות את הרכש. הוא שיקר לבג"ץ כדי להשחיר את נתניהו".