גיא פלג פתח את תוכניתו ברדיו 103fm היום (שלישי) בהתייחסות למכתבי האזהרה של ועדת החקירה הממלכתית לפרשת הצוללות, בין היתר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר לשעבר משה (בוגי) יעלון, שפורסמו אתמול. 

"מדינת ישראל, אזרחיה, קיבלו אתמול עוד תזכורת והבהרה מדוע נתניהו, בכל 15 שנות כהונתו, לא הקים ולו ועדת חקירה ממלכתית אחת, ולא שלא היה לכך צורך. אזרחי המדינה קיבלו אתמול אזכור מדוע נתניהו עושה ויעשה כל שביכולתו כדי למנוע או לדחות, ודאי לעקר, ועדת חקירה שצריכה לקום לגדול שבאסונות, לגדול שבמחדלים, הרי הוא אסון השבעה באוקטובר, או בשמו השני 'אסון נתניהו'", אמר פלג. 

שרה נתניהו למשפחות החטופים: "ראשי הצבא מעוניינים לבצע הפיכה נגד בעלי" | דיווח
 אייל ולדמן חושף: "האמירתיים חושבים שחיילי צה"ל אונסים נשים בעזה"   

בנימין נתניהו בצוללת  (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו בצוללת (צילום: רויטרס)

לדבריו, "אזרחי ישראל קיבלו אתמול עוד תזכורת כמה גרוע, רשלן הוא מנהל המדינה. שוב ועדת חקירה נתנה לו את הציון 'נכשל'. שוב ועדת חקירה האירה את מחדליו, הדגישה כמה הרסני הוא שלטונו. חברי הוועדה הדגישו את הדפוס, את קבלת ההחלטות גם בנושאים דרמטיים שלא דרך קבלת החלטות סדורה אחרי היוועצות גם גורמי מקצוע, איך גם בנושאי ליבה רגישים ההחלטות מתקבלות באופן כה רשלני. זה דפוס שעליו גם הצביעו חברי ועדת מירון". 

"חברי הוועדה אתמול הדגישו כי צוללות הן הנשק היקר ביותר שמחזיק צה"ל, ולכן כל החלטה בעניין רכש או החלפה של צוללת חדשה וישנה, לכל החלטה שכזו, יש משמעויות רוחביות, כלליות, על כל בניין הכוח של המדינה. אבל כשהכול ברדק ואינטרסים גלויים וסמויים מתערבבים, כשאין דיון ואין סיכום דיון ואין פרוטוקול, המחיר הוא כבד", הבהיר. 

"המנהל הרשלן הזה, זה שנמצא אשם באופן אישי באסון מירון, זה שקיבל אמש ציון נכשל אחרי קביעה שהרשלנות שלו פוגעת בביטחון המדינה וביחסי החוץ שלה, המנהל הגרוע הזה הוא מי שניהל את המדינה בשבעה באוקטובר והוא מי שמנהל אותה, לאסוננו, גם בימים אלה. המנהל האיום הזה הוא מי שאמור לקבל ומקבל החלטות אסטרטגיות, דרמטיות באשר למלחמה בצפון, מקבל את ההחלטות באשר למערכה בדרום ומקבל את ההחלטות באשר לחטופים, אלה שנמקים שם במנהרות כבר כמעט תשעה חודשים, גוססים לאיטם, קצתם פצועים", הדגיש פלג.