שלמה בניזרי, בכיר ש"ס לשעבר, התראיין היום (שלישי) ב-103FM, והתייחס לסערת פסיקת בג"ץ בנוגע לגיוס בני הישיבות. "האכזריות שבהחלטה הזו למנוע את תקצוב הישיבות באופן גורף", טען. 

עוד הוסיף: "ההחלטה הכוללנית שכולם צריכים להתגייס זו הצהרה יפה שאין לה שום כיסוי והיא לא תבוצע בפועל כי אני מכיר את הציבור שנמצא בתוכו, אלא אם כן יממשו את מה שתמיד טענתי שכל מי שלא לומד תורה צריך להתגייס בתנאי שהמדינה תקים מסגרות מתאימות בתוך הצבא, צבא שהוא מאה שערים, לא תשעים ותשעה. עם יועץ לענייני החרדים אצל הרמטכ"ל, רק לאחר כל התנאים הללו יבנו אמון ורק אז אני מאמין שיתגייסו".

תדהמה בעקבות פסיקת בג"ץ? בצבא כבר נערכו לכך הרבה מראש
לאחר מתקפת הטילים של איראן - חיזבאללה למד פרט דרמטי על ישראל

כמה מתוך החרדים שמתגייסים יצאו בשאלה?
"המון. בהיכרות אישית זה לא אותו בנאדם שנכנס ויצא. חלקם חזרו בשאלה או נחלשו מבחינה דתית. לכי גם לציונות הדתית שרוממות הצבא בפיהם אצלם זה אסון מבחינה דתית. אני לא בא לפגוע בקבוצות אחרות, אבל אצלנו נושא ה'יראת שמיים' הוא גבוה ביותר. יש פה בעיה, אנחנו לא יכולים להתגייס".

כמו כן, הוא הביע דעה מפתיעה במידה מה, וקרא לשקול ברצינות את פירוק הממשלה: "אנו רואים את הקולות שנשמעים מתוך הליכוד שמנסים בכל כוח לגייס חרדים, מצד שני מה נעשה? ניתן פרס לאלה שנלחמים לתורה? דבר אחד ברור, אם באמת השמאל היה בשלטון - כל נושא גיוס בני הישיבות היה מקבל את אותה התייחסות שקיבל 76 שנה".

בנימין נתניהו על המצב הפוליטי (צילום: רועי אברהם\ לע"מ)

הוא אף טען כי יש לשקול לבצע מהלך יחד עם חלק מהשמאל הפוליטי: "לו זה היה בידיי הייתי אומר ללכת עם השמאל, הבעיה שלי עם השמאל היום שהוא נהיה מיליטנטי וחסר אחריות, אנשים כמו לפיד ואחרים, את יתר הלהיטות שלהם בהסכמים מפוקפקים. יש לנו בעיה היום, גדולי התורה יחליטו כנראה להישאר בממשלה ולמצוא פתרון מוסכם, לא נראה לי שהחרדים יצאו מהממשלה הזו למגינת ליבם של כל אלה שחשבו שהם ישתמשו בבג"ץ. נראה לי שהבחירות ידחו לעוד תקופה מסוימת".

סייע בהכנת הכתבה: אליעזר בן יהודה