שופטי בג"ץ קיבלו אתמול פה אחד את פסק הדין בעתירה נגד אי גיוס חרדים בפועל והמשך מימון הישיבות, עת שפקע החוק שמסדיר את דחיית גיוסם. אלון (במיל') נועם תיבון, לשעבר מפקד אוגדת איו"ש והגיס הצפוני, התייחס הבוקר (רביעי) בתוכניתם של ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM לדרמה הפוליטית.

"בואו נתחיל מהצורך. תשעה חודשים של מלחמה, למעלה מ-600 הרוגים, אלפי פצועים, אלפי חיילים עם פגיעה נפשית כזו או אחרת, עומס מטורף על אנשי המילואים. אמר שר הביטחון - צריכים עכשיו 10,000 חיילים, אני בדרך כלל אומר שלוש אוגדות כי צריכים להיערך למלחמה בשלוש חזיתות. לגייס חרדים אין שום בעיה. לטעמי אם הצורך הוא עשרת אלפים חיילים, צריך לשלוח 20 אלף צווים ושצה"ל יבחר מתוכם את המתאימים ביותר", אמר בפתח דבריו.

ניתן היה להניח לגיוס החרדים, אלא שהפריווילגיה שלהם הפכה לסיכון עצם קיומנו | בן כספית
"משנאי דת", "חרב על בית המדרש": בעיתונות החרדית זועמים על פסיקת בג"ץ

"הסוגיה הזאת היא גם צורך קיומי של המדינה וגם סוגיה ערכית וגם זה לגמרי אפשרי. אחד הדברים הלא טובים שקורים כאן - שישר מתחיל התהליך של ההסברים למה זה לא יצליח. אני חושב שבציבור החרדי יש הרבה מאוד בני נוער צעירים שהם בכלל לא לומדים. 50 אחוז מהצעירים שרשומים בישיבות לא לומדים בכלל. כשזה יהיה חוק נכון, שמי שלא מתגייס לא יכול לקבל את כל ההטבות הממדינה, הדבר הזה יקרה, חייבים לעשות את זה", טען.

לדבריו, "זה לגמרי אפשרי ויש מיליון דברים שאפשר לעשות איתם. הגנת גבולות, תצפיות, סוללות כיפת ברזל, ועוד ועוד ישמרו על אורח חיים דתי, אף אחד לא מתכוון להוציא אותם בשאלה. אנחנו צריכים אותם, וצריך לעשות זאת בנחישות".

הפגנת חרדים נגד הגיוס  (צילום: איתי רון פלאש 90)
הפגנת חרדים נגד הגיוס (צילום: איתי רון פלאש 90)

 בהמשך, התייחס לסערה שעוררה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו האשימה במפגש מצומצם עם משפחות חטופים כי ראשי הצבא מעוניינים לבצע הפיכה צבאית נגד בעלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו. "קשה להתייחס לאמירה של הגברת נתניהו, שאין לה שום תפקיד רשמי. אם זה מה שהיא אמרה, זה מעיד משהו על מצבה. אבל אני רוצה להתייחס לגופו של עניין. נתניהו, ראש ממשלת המחדל והטבח, לא מצליח לנהל את המלחמה ולהוביל אותנו וללניצחון, כל דבר קשור אצלו להישרדות פוליטית", אמר.

מדינת ישראל זה דבר יותר גדול מנתניהו ואשתו, היא צריכה צבא חזק ומבינה שצריך לתקן את המדינה, 70 אחוז מאזרחי המדינה, כולל רוב מוחלט בקרב מצביעי הקואליציה ואנשי ליכוד, הילדים שלהם משרתים בצבא, כולל הציונות הדתית, כולם מבינים את זה. זה צורך קיומי למדינה. אז עם כל הכבוד, ההתעסקות של נתניהו באופן אובסבסי בהישרדות שלו שמסכנת את ביטחון המדינה זה לא העניין. העניין זה איך להציל את המדינה, לנצח את המלחמה ולחזק את הצבא. בזה אנחנו צריכים להתעסק, הוסיף.

בסיום, אמר גם על מכתבי אזהרה של ועדת החקירה בפרשת הצוללות כי "המילים של השופט גרוניס מדברות בעד עצמן. החבר'ה האלה חקרו במשך כשנתיים אלפי מסמכים ודיברו עם עשרות עדים. עוד פעם רואים כאן את אותה תופעה של ראש ממשלה שפוגע בכל המערכת הצבאית. אני מסכים עם האמירה שנתניהו פוגע בביטחון המדינה, וכולנו שילמנו את המחיר ב-7 באוקטבור, הוא האחראי הישיר למחדל, לטבח. זה שהוא עדיין מתעסק עם ההישרדות הפוליטית שלו על חשבון הביטחון של כולנו זו התקלה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm