שר הביטחון יואב גלנט ממשיך את ביקורו בארצות הברית. אתמול קיים גלנט סדרת פגישות עם בכירי הממשל, בבית הלבן ובפנטגון. אחרי פגישתו עם מזכיר המדינה , אנתוני בלינקן , נועד גלנט עם מקבילו , מזכיר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין ועם גורמים נוספים. בהמשך ביקורו צפוי גלנט להיפגש עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן

לצד נושא האיום האירני שבלט מאוד בכל פגישותיו של השר גלנט עם הבכירים האמריקנים, נידון בהרחבה גם המצב בצפון הארץ והאפשרות של פעולה ישראלית צבאית נרחבת הרבה יותר מהנוכחית. הצד הישראלי שב והבהיר כי המשך ההסלמה שאותה מוביל ארגון הטרור חזבאללה לא מקובל על ישראל ולא יכול להימשך לאורך זמן.

גלנט מיישר קו עם נתניהו? "הגיע הזמן שוושינגטון תמלא את התחייבויותיה"
יזכה למקלחת קרה? גלנט מבקר בארה"ב בצל הזעם על נתניהו

יואב גלנט, לויד אוסטין  (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
יואב גלנט, לויד אוסטין (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)

האמריקנים שמתקרבים לשיא מערכת הבחירות לנשיאות ועומדים לקראת הדיבייט בין הנשיא ביידן ליריבו הרפובליקני, דונלד טראמפ , עדיין מעוניינים בכמה שיותר שקט בגזרה המזרח תיכונית ומעדיפים פתרון דיפלומטי. כעת הערכה בקרב בכירי ממשל ביידן היא  כי המעבר הקרוב של המלחמה בעזה לשלב ג' שיתאפיין בעצימות נמוכה יותר של הלחימה ייצור אוירה כללית של רגיעה יחסית מה שיכול להוביל להרגעת המצב גם בצפון. 

אם בעבר האמריקנים נטו לקשר בין הגעה לעסקת החטופים שתוביל לעצירת הלחימה ברצועת עזה וכתוצאה מכך - גם לירידה משמעותית במתיחות  הביטחונית בצפון כעת הם מעריכים כי גם בהיעדר עסקה ניתן לייצב את המצב בגבול הצפוני של ישראל, כאמור, לאחר שיסתיים השלב של הלחימה  ברפיח וכוחות צה"ל יעברו לשיטת  פשיטות ממוקדות. בישראל מדגישים כי כל האופציות נמצאות על השולחן.