שופטי בג"ץ קיבלו אתמול פה אחד את פסק הדין בעתירה נגד אי גיוס חרדים בפועל והמשך מימון הישיבות, עת שפקע החוק שמסדיר את דחיית גיוסם. העיתונאי החרדי ישראל כהן (רדיו קול ברמה) שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM והתייחס לדרמה הפוליטית. 

"מאז פסיקת בג"ץ, אנחנו רואים שיש סוג של ויכוח, הח"כים החרדים אימצו עמדה יותר מתונה. אפשר להתיייחס לזה כאלף ואפשר כ-3,000. מגיע נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס ואומר שגם מי שלא לומד יתקלקל אם יהיה בצבא. לפסיקת בג"ץ הציבור החרדי לא ציפה. סיפור היועצת המשפטית אחרי בג"ץ הוסיף שמן למדורה. היא מעבירה את זה לפסים יותר מעשיים. החרדים רואים את בג"ץ כאויב. השאלה היא ועדת חוץ וביטחון. לכן דווקא אמירות קיש ואדלשטיין הכעיסו מאוד את ההנהגה החרדית", אמר בפתח דבריו.

"משנאי דת", "חרב על בית המדרש": בעיתונות החרדית זועמים על פסיקת בג"ץ
ניסיון עוקף היועמ"שית נכשל: גורל החרדים נמצא בידיה

כמו כן, הדגיש כי "זה מצב נזיל, אף אחד מאיתנו לא יכול דעת. האמת היא שזו דינמיקה שתתגלגל. כרגע החרדים במצב של לומר מה האלטרטנטיבה והיא לא יותר טובה. מספיק או רב אחד או דינמיקה מסוימת של כמה רבנים שיובילו מהלך יותר רדיקלי, זעם של השטח שיגרום ללחץ ציבורי או ההתבטאויות כמו של ח"כ אלדשטיין אתמול, ואנחנו יכולים להתגלגל לדינמיקה של פירוק הממשלה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm