בכירים בבית הלבן מודים: אכן חלה האטה במשלוחי הנשק מארצות הברית לישראל בחודשים האחרונים, בהשוואה לחודשי הלחימה הראשונים. זאת מכיוון שמרבית הסחורה שהוזמנה על ידי ישראל כבר סופקה מצד ארצות הברית וחלה ירידה בהיקף ההזמנות מצד ממשלת ישראל, כך פורסם בוול סטריט ג'ורנל. 

כזכור, לפני כשבוע פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו סרטון בו מתח ביקורת חריפה על ממשל ביידן וטען כי חלה האטה משמעותית במשלוחי הנשק מארצות הברית. האשמות אלו הובילו לפגיעה ביחסים בין המדינות במהלך השבוע האחרון, כאשר גורמים בממשל האמריקאי הכחישו את הטענות וגרסו כי נתניהו תוקף את ממשל ביידן מתוך מניעים פוליטיים פנימיים. 

בבית הלבן מעריכים: ניתן להגיע לרגיעה בגבול הצפון גם ללא עסקה   
נתניהו סוטר בפרצוף של יהודי ארה"ב ומזמן אותם לעימות עם מדינת האם שלהם | נחמן שי

בנימין נתניהו על אמברגו הנשק האמריקאי (צילום: דוברות רה"מ)

כעת, לאחר שככל הנראה נבדקו הטענות, גורמים בכירים בממשל מודים כי אכן חלה האטה מסוימת במשלוחי הנשק, אך ממש לא מסיבות פוליטיות ואפילו ללא קשר לארצות הברית. כפי שטענו גורמים בממשל ביידן שוב ושוב - לא חל שינוי במדיניות ארה"ב ביחס לחימוש ישראל. הסיבה פשוטה בהרבה: ההזמנות שנרשמו סופקו וממשלת ישראל מצידה צמצמה את היקף ההזמנות בחודשים האחרונים. 

קצב המסירה הנוכחי מבטא האטה בהשוואה לאספקה האדירה של עשרות אלפי כלי נשק בחודשים הראשונים למלחמה לאחר מתקפת השבעה באוקטובר, כך אמר גורם במשרד החוץ האמריקאי לוול סטריט ג'ורנל. כעת, קצב המסירה דומה לקצב בשגרה או אפילו גבוה יותר.

"הקצב שלנו נורמלי, אם לא מואץ, ואכן איטי יותר ביחס לחודשים הראשונים של המלחמה", אמר לוול סטריט ג'ורנל גורם במחלקת המדינה.

מעקב אחר משלוחי נשק מארה"ב לישראל הוא מורכב, מכיוון שלעתים קרובות הזמנות נשק מבוצעות שנים מראש, וממשלת ארה"ב לא מכריזה על משלוחים בפומבי. רבים מכלי הנשק שמסופקים על ידי ארה"ב נשלחים לישראל ללא כל חשיפה פומבית, לעתים קרובות בהסתמך על מכירות נשק שאושרו בעבר, מאגרי צבא ארה"ב ואמצעים אחרים שאינם מחייבים דיווח ​​לקונגרס או לציבור, כך הוסבר בוול סטריט ג'ורנל. דינמיקה זו מקשה להעריך את היקף וסוג הנשק שארה"ב מספקת לישראל.