שר התפוצות, עמיחי שיקלי (הליכוד) שוחח עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על פסיקת בג"ץ הקובעת שיש לגייס חרדים לצבא.  חושב שטעה בית המשפט של איפשר לכנסת להמשיך את הדיונים, כרגע הדיונים מתקיימים על מי מנוחות. לכן אני חושב שצריך היה לסיים את ההליך בוועדה לפני שמגיעים לפסיקה".

השר הבהיר כי בדבריו הוא מתייחס להיכן מתקבלות ההחלטות ולא להחלטה, "כל טענתי בשיחה  היא שיש חשיבות לאפשר לכנסת לקיים את התהליכים האלהמ ולנסות לקדם פתרון ולא להנחית 'על הראש' של הכנסת פתרונות כי זה לא תפקידו של בית משפט". על חוק הגיוס לחרדים טען כי "יש חשיבות אדירה לשותפות בנטל, יש חשיבות אדירה לגיוס של צעירים חרדים. אמרתי להרבה צעירים חרדים שאני פוגש שנאי חושב שהם צריכים ללכת לבא"ח גולני וגבעתי. אין שום סיבה שיטיילו פה בסבבה עם שידוכים בבתי המלון בירושלים. לכן, אני מאוד בעד ומאוד תומך. לא מאמין בכפיית פתרונות של בג"ץ. הנחיצות של הרפורמה מתחדדת מיום ליום".

בהמשך,  נשאל השר עמיחי שיקלי אם לדעתו חייו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בסכנה ועל כך השיב: "חד וחלק". לדבריו, "התפרסם השבוע נתון מדהים שיש עשרות כתבי אישום שהוגשו במהלך השנה הסוערת שהייתה פה עם הרפורמה המשפטית והמחאה, הרוב המוחלט של כתבי האישום הוגשו נגד הימין. ללמדך שיש פה למעשה אוכלוסיות שונות מבחינת מעמדן המשפטי".

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

 המשיך, "יש עיקרון שוויון בפני החוק, ואנחנו רואים שהעיקרון הזה במדינת ישראל נרמס ברגל גסה, יש דין אחד לשפי פז שבעקבות ריסוס גרפיטי על משרדי האיחוד האירופי נמצאת בהליכים משפטיים ארוכים עם סנקציות של ממש , ומצד שני בן אדם יכול לכתוב 'ביבי בוגד' על נתיבי איילון, או להדליק מדורות בנתניבי איילון ואין שום כתבי אישום ושום סנקציות".

עוד הוסיף: "למעשה מה שאנחנו למדים הוא עד כמה הרפורמה המשפטית שנועדה לאזן ולוודא שמערכת המשפט לא תופסת פוזיציה פוליטית - כי במובן העמוק זה הופך מדינה ללא דמוקרטית שלא מקיימת שוויון בפני החוק".