ההצבעה על החוק להארכת שירות המילואים בוועדת החוץ והביטחון שהייתה אמורה להתקיים היום (רביעי) - נדחתה. נציגי יש עתיד והאופוזיציה עיכבו את ההצבעה על העלאת גיל הפטור בוועדת החוץ והביטחון. ‏אם החוק לא מאושר היום גם בוועדה וגם במליאה - ביום ראשון יפוג התוקף וצה"ל יצטרך לשחרר מילואימניקים בני 40.

בן גביר ביטל הרצאה של כוכב 'פאודה' בכנס משטרתי | זו הסיבה
"יהודים שנלחמים בישראל": ינון מגל משתלח באהוד ברק ותמיר פרדו

לאחר שיחות במהלך היממה האחרונה בין אנשי אדלשטיין לחבר הכנסת בני גנץ - בוועדה הבוקר, הודיע חבר הכנסת גדי איזנקוט שמפלגת 'המחנה הממלכתי' מוכנה להארכה בשבועיים, שבמהלכם יבחן הצורך ויראו כיצד מתקדם חוק הגיוס.

ממפלגת יש עתיד נמסר: "לא נסכים שמשרתי המילואים יישאו לבד בנטל, ויצאו למילואים כבר בפעם השלישית בעוד ציבור שלם פטור משירות. הקואליציה בשתיקתה בוועדה ממשיכה להפקיר את אנשי המילואים ואת צה"ל ושומרת על האינטרסים הפוליטיים שלה במקום על אזרחי ישראל. חרפה לאומית".

חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד): ״כולנו רוצים בהצלחתו של הצבא אבל אי אפשר להתעלם מהמציאות שבה תמיד ברגע האחרון מגיעים לאוכלוסייה המשרתת ומבקשים ממנה - עוד קצת. המשפחות מתפרקות, העסקים קורסים והמילואימניקים נושאים בנטל לבדם״.

גדי אייזנקוט ויולי אדלשטיין בוועדת החוץ והביטחון ביקורת על אמירתו של בנימין נתניהו (צילום :ערוץ הכנסת)

בכיר חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב משה מאיה: "מי שלא לומד, אנחנו נגיד להם בפירוש בצורה ברורה שאתם אסור לכם להתגייס גם אם אין לכם מסגרת, אתם תהיו שם חילוניים, וזה העברה על דת, זה שמד. 'גדול המחטיאו יותר מן ההורגו', זהו. זה דבר ברור. אותי לא משנים מהר, אני אומר לא! לא אכפת לי להגיד 'רבותי, אני עוזב את המועצת'… מי יכול לקבל אחריות לשלוח בחור לצבא? אין היתר להסכים ליעדים! אין פשרות! מי מתיר לך לשלוח יהודי לצבא?".