עיריית מצפה רמון מתריעה: לאחר שנתלה דגל הקורא להשבת החטופים, עיריית מצפה רמון פרסמה פוסט בפייסבוק בנושא. יש בעיר מי שטוען וזועם משום שבתחילת הדברים נכתב כך: "חסרונם של החטופים, האבל על הנרצחים והכאב הגדול על הנופלים הגיבורים, בד בבד עם השאיפה לניצחון ולאחדות, נוכחים בחיינו יום-יום. המועצה יזמה תליית שלט במרחב הציבורי בשדרות בן גוריון להנכחה של המסר החשוב הנזכר בו".

מומחה לבנוני טוען: הפצצות שארה״ב לא תיתן לישראל נגד חיזבאללה
עשרות מעשים מגונים וחדירה לפרטיות: גזר הדין של הקצין הבכיר

בהמשך נכתבו הדברים הבאים: "מקומם של תליית שלטים, מודעות או מדבקות במרחב הציבורי הוא לוחות המודעות בלבד. לא נאפשר תלייתם בכל מקום אחר במרחב הציבורי - ללא קשר לתוכן. הם יוסרו באופן מיידי והתולה יחוייב בקנס".

העירייה מפנה בפוסט למיקומם של לוחות מודעות לשימוש הציבור ומבקשת: "עזרו לנו לשמור על המרחב של כולנו מסודר, ואת השלטים - על גבי לוחות המודעות". הפוסט הזה עורר כעס רב ונרשמו תגובות זועמות. אביעד לוק פירש: "במילים אחרות: אתם מורידים תמונות של חטופים? וואו".

הפוסט בפייסבוק (צילום: צילום מסך)
הפוסט בפייסבוק (צילום: צילום מסך)

יאיר קיבייקו כתב: "אנשים שתולשים שלטי חטופים: אנטישמים בחו״ל, מועצה מקומית מצפה רמון בארץ. אגב, שלטים אנטי להט״ב למשל הם דווקא משאירים בכיף".

תגובת ארז וולך הייתה: "מצפה רמון קלטה אותי ואת שאר קהילת קיבוץ ארז באופן מעורר השתאות, ואפילו אני ומשפחתי בחרנו בינתיים להישאר במצפה עוד שנה, לפני שנחליט אם אפשר לחזור לחיות סמוך כל כך לגבול, אבל היחס לשלטי החטופים פוגע בי באופן אישי".

"יש לי חברים שחטופים (הם, או גופותיהם, למצער) בעזה", המשיך. "הייתי מצפה לקצת יותר הכלה של הכאב של תושבי העוטף ושאר תושבי המדינה שמכירים מישהו שנחטף ומוחזק בעזה. כמו שגלעד שליט היה ״הילד של כולנו״ חטופי העוטף הם ״של כולנו״, של כל המדינה".

יש מי שתהה האם "אכן המועצה מורידה את תמונות החטופים"? ואם כן נקבע ש"מדובר בשפל מוסרי חדש". עוד נשאל, "כמה ערלות לב צריך בשביל להוריד שלט עם פניו של מי שנחטף ?! היכן הסולידריות ? איפה החמלה?".

תמר קסלר מלמוד כתבה: "שילוט עם תמונות של החטופים הוא לא שלט, הוא לא תמונה, אלא הוא בבואה וצוהר ישיר לסיוט היומיומי שעוברים אנשים שלנו. זו זעקה לעזרה".

לדברי רז גלוזמן, תולה שלטי החטופים שהוסרו ומיוזמי כנס החופש והדמוקרטיה ומצעד הגאווה שיתקיימו מחר ומחרתים במצפה רמון: "עוד עדות מקוממת למציאות בה חיים תושבי מצפה רמון - כששלטים עם תמונות החטופים נתלשים מהמרחב הציבורי, בעוד ששלטי נאצה ושנאה נגד קהילת להט"ב ומשפחות שאינן כוללות אבא ואמא ממשיכים להתנוסס יום יום ברחובות היישוב. לא נשתוק ונמשיך להילחם על זכויותנו לחיות בחופש ובשיוויון במקום אותו אנחנו כל כך אוהבים. מזמינים את הציבור להגיע בסוף השבוע הקרוב למצפה ולקרוא יחד איתנו קריאה חד משמעית נגד קולות השנאה".

הפגנה למען שחרור החטופים בקפלן שבת 8.9.24 (צילום :דוברות המשטרה)
מהמועצה המקומית מצפה רמון נמסר: "נבהיר באופן חד משמעי כי היא מחוייבת בכל לבה למאבק להשבת החטופים. כאב המשפחות הוא כאבנו, וכל ניסיון לטעון אחרת הוא שקר וכזב. המועצה לא הסירה וגם לא מתכוונת להסיר את שלטי תמונות החטופים שהוצבו על ידי תושבים, עד שתעמיד חלופה ראויה שתשמור הן על נראות מכובדת והן על חשיבות המסר. החלטתנו בנושא השילוט נועדה אך ורק להסדיר את המרחב הציבורי ביישוב, ולא הייתה בה שום כוונה לפגוע בכבודם של החטופים ובמאבק להשבתם. להיפך, אנו מאמינים כי הצבת השלטים במקום מסודר וייעודי תחזק את המאבק הציבורי להשבת כולם".