ברקע החלטת בג"ץ והוראת הייעוץ המשפטי לממשלה למספר משרדים, לפיה "יש להימנע מכל פעולה להעברת כספים, באופן ישיר או עקיף, שיש בה משום תמיכה בפעילותם של אלה שנמנעים מגיוס" -  שר העבודה יואב בן צור מש"ס ניסה לשנות את דרגות הזכאות לקבלת סבסוד במעונות היום, תוך כדי קביעתן לפי תעסוקת אחד ההורים או תעסוקת האם בלבד.

מה הצעד הבא של המפלגות החרדיות? "לא נעניק מתנות פוליטיות"

מטרת המהלך -  לשמר את סבסוד מעונות היום עבור משפחות האברכים שאינם מתגייסים. אולם, הערכה במשרד העבודה היא כי המהלך יידחה על ידי הייעוץ המשפטי. השר בן צור פנה ללשכת היועצת המשפטית לממשלה, בבקשה לקבוע פגישת עבודה עימה, במטרה לנסות ולהגיע להבנות סביב המהלך לשינוי הקריטריונים לזכאות בסבסוד המעונות. אולם, פניותיו של שר העבודה לא נענו והפגישה עם היועמ"שית לא נקבעה.

בסביבת השר בן צור אומרים כי "השר מכבד את גורמי המקצוע, אך לא מוכן לקבל מצב כאשר שר בממשלה פונה ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לקבוע פגישה מקצועית ולא זוכה כלל להתייחסות".

על אף הערכה כי מהלך שינוי תבחיני הזכאות יידחה על ידי הייעוץ המשפטי, שר העבודה לא מוותר על הכוונה לשמר את סבסוד המעונות עבור משפחות האברכים. כעת בן צור מתכנן מהלך נוסף, במסגרתו תגובש חוות דעת משפטית הקובעת כי שלילת סבסוד המעונות בפועל תפגע לא רק בחרדים שאינם מתגייסים לצה"ל, אלא בילדיהם חסרי הישע וכי מדובר בפגיעה בלתי מידתית ולא אנושית בילדים קטנים.

בשיחות סגורות אומר בן צור כי הוא "נחוש ללכת עד הסוף עם המאבק למען ילדי האברכים וכי אם הטענה לא תתקבל, הוא יגיש עתירה  לבג"ץ".