מדינת ישראל סוערת בעקבות הפסיקה הדרמטית של בג"ץ אמש, שקבעה פה אחד בעד גיוס הציבור החרדי. קולות תמיכה וביקורות נשמעו מכל עבר. היום (רביעי) הביע את דעתו דמות מסקרנת במיוחד - הרב יאיר פארן, לא אחר מאשר נינו של הרב עובדיה יוסף. הרב פארן, שבעצמו עשה כ-130 ימי מילואים כלוחם בעזה, התראיין בחדשות 13 ואמר דברים חריפים ביותר בנושא.

בן כספית מתפוצץ על הרב של ש"ס: "כפירה, אטימות לב"

כך הוא אמר בפתיחת דבריו: "אם באמת מישהו היה מאמין שתורה היא זו שמגנה על מדינת ישראל - קודם כל, אני מזמין את מי שרוצה לנסות את זה - לעמוד מול הנוח'בות עם דף גמרה בלבד ביד ונראה איך יסיים, חס וחלילה".

הוא המשיך עם ביקורת כלפי הנהגת הזרם החרדי הספרדי: "הנהגת החרדים הספרדית, שאומרת 'אנחנו לא מוכנים לגייס אף אחד, גם מי שלא לומד לא יתגייס לצבא' - זה פשוט לכרות את הענף שעליו הם יושבים. זה מראה שהטיעון הוא לא של לימוד תורה, הוא לא קשור ללימוד תורה, הוא לא קשור לישיבות, זה טיעון חברתי, זה טיעון פסול שלא מוכן לקחת חלק במאמץ של עם ישראל, במאמץ של צה"ל בהגנה על מדינת ישראל בזמן של מלחמת מצווה, בזמן שכולם חייבים להתגייס. זה פיקוח נפש, זה 'לא תעמוד על דם רעך', זה דברים נוראים, זה לא תורה, זה לא קיום מצוות, זו פשוט מציאות שהיא בלתי תאומן".

הרב פארן שיגר דברים נוקבים מאוד כלפי הציבור החרדי: המצב המעוות הזה שנוצר במשך 76 שנה במדינת ישראל, שיש ציבור שרואה את עצמו פטור משירות צבאי - זו אשמת הציבור החרדי ולא פחות מזה יש אחריות על ממשלות ישראל, על הציבור הציוני לדורותיו. בסופו של דבר, צריכה להיות הסכמה של כל הציבור הציוני שהסיפור הזה שאנחנו צריכים למכור את הערכים שלנו בשביל כמה אצבעות בכנסת - נגמר".

הוא המשיך: "מי שלא רוצה לקחת חלק - אין תקציבים, אין ישיבות, אין שום דבר - הברז סגור, אפילו לשלול את זכות הבחירה. אין דבר כזה יותר. מי שלא מוכן לזה - מוזמן לצאת מהממשלה וגם מוזמן לקנות כרטיס טיסה וללכת מפה. מי שרוצה לקחת חלק בסיפור הציוני - צריך לקחת חלק ולהיות מוכן להקריב את חייו. לא יכול להיות שבהר הרצל יש אנשים שהדם שלהם שווה יותר ושהדם שלהם שווה פחות".

"לא יכול להיות שאני מוציא גופות של חברים שלי מעזה ויש אנשים שרואים את עצמם כפטורים מגיוס. לא יכול להיות שאימא שלי חודשים לא ישנה בגלל שאני הייתי לוחם ברצועת עזה ויש אימהות שישנות בסבבה. זו מציאות שהיא לא תיתכן והיא חייבת להסתיים מחר בבוקר, עם גיוס בכפייה וכל מה שצריך", סיכם נינו של הרב עובדיה יוסף.