הרב שלמה מחפוד, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, טען אתמול בריאיון שהעניק כי בחור ישיבה שיתגייס לצה"ל יהיה "כופר", לדבריו. ישי כהן ('כיכר השבת' ו'חדשות 12') הביא פרטים נוספים על המתרחש במגזר לאחר החלטת בג"ץ.

נסראללה יקפל את הזנב? בצה״ל נערכים לגבול הצפון | פרשנות
רשויות מקומיות, ארגונים וחסימת כבישים: כל מה שצריך לדעת לקראת מחאות הענק היום

בפתח הראיון אמר: "לגבי הציבור החרדי, יש חשש גדול מההבנה לפיה היועמ"שית צפויה לפרסם את ההחלטה שאי אפשר לממן מעונות יום לאברכים בגיל הגיוס. מדובר על 1,500 שקלים בחודש לכל ילד. לכן זו המכה הכואבת ביותר. כשפורסמה החלטת בג"ץ החרדים לא הופתעו במיוחד".

"הם העריכו שאולי יהיה ניתן להתגבר על כך בחקיקה", המשיך. "יולי הפתיע אותם בשעות הערב כשאמר שצריך הסכמה רחבה. שאלתי את לשכתו ואמרו לי שצריך שתהיה לפחות המלצה של בני גנץ. כולם אומרים שהסיכויים להשיג את ההסכמה של גנץ ואייזנקוט נמוכים, כי מי שמבין פוליטית יודע שעם חוק גיוס מוסכם הממשלה תשרוד עוד שנתיים קדימה".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בביקור בגבול הצפון (צילום :דובר צה"ל)

"בציבור החרדי יש חשש גדול מההבנה שהיועמ"שית תוציא החלטה שאי אפשר לסבסד יותר מעונות יום לאברכים בגיל 18-26. מדובר כאן ב-1,500 ש"ח בחודש לכל ילד. ההפתעה הגדולה שמצליחה להדהים את הפוליטיקאים החרדים וזו ההקצנה של ההנהגה הרוחנית של ש"ס. קיימתי שיחות עם כמה מהרבנים במועצת חכמי התורה של ש"ס. הם מרגישים שמנסים לגייס בכוח כשהצבא עוד לא מוכן. אבל החשש הוא שאם תהיה הסכמה על יעדים של 3,000 או 4,500, מי שיצטרך למלא את הבריכה הזאת הוא הציבור הספרדי", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "בכירים מש"ס אמרו שהם שלחו את אריאל אטיאס לשיחות לא בחלל ריק. הם טוענים שאם הם ניגשו לאירוע, יש להם צ'ק ליציאה למסע הזה. ואם יגיעו להסכמות, יוכלו לקבל את הסכמת מועצת חכמי התורה. בכירי הסיעות החרדיות אומרים שאמנם בג"ץ קיבל את ההחלטה, אבל בסוף נתניהו הוא ראש הממשלה. יש הסכם קואליציוני שהוא לא עמד בו מהיום הראשון. הוא לא מצליח להשתלט על הקואליציה שלו, האשמה היא בו. כולם שואלים מה מחכה להם בחוץ, השאלה היא מה מחכה להם בתוך הקואליציה?".