לעיתון הלבנוני אל-אח'באר נודע כי השליח הקטארי, אבו פהד ג'סים אל-ת'אני, יגיע לביירות לביקור שעיקרו המצב הביטחוני בדרום לבנון. לפי מספר דיווחים, השליח הקטארי ייפגש עם חיזבאללה כדי לדון איתם באפשרות לצמצם את ההסלמה.

יציאה מהממשלה עדיפה עבור הסיעות החרדיות? "האשמה על נתניהו" | האזינו
נסראללה יקפל את הזנב? בצה״ל נערכים בגבול הצפון | פרשנות

על פי המידע, ביקורו של אל תאני "מתואם עם הממשל האמריקאי, שביקש מדוחא לעשות מאמצים בעניין זה, לאחר שהחל מחקר בנושא עם העוזר הפוליטי של יו"ר בית הנבחרים, הנציג עלי חסן חליל. שביקר בקטאר פעמיים לאחרונה".

לפי הדיווחים, הממשל האמריקאי סומך על לחץ קטארי על חמאס לקבל את הצעתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לסיים את המלחמה ברצועת עזה, אם היא תלווה בהתערבות קטארית גדולה יותר בזירה הלבנונית, במיוחד מול חיזבאללה.

הרמטכ"ל בביקור בצפון (צילום :דובר צה"ל)

מקורות בקהיר אמרו לאל-אח'באר כי חלק מהתקשורת שקדמה לפגישותיו של גלנט בוושינגטון התקיימה עם בכירים מצריים וקטארים במטרה ללחוץ עליהם לקבל את הסכם הפסקת האש שעליו הכריז נשיא ארה"ב. מצרים וקטאר התחייבו למלא תפקיד גדול יותר בהעברת עסקת חליפין, אם נתניהו יודיע על אישורה המלא ללא הערות או הפרעה לאף אחד מהשלבים, עם אזהרה מפני ההשלכות של המשך המלחמה.

לדברי גורם מצרי המכיר את מהלך המשא ומתן, בשבוע הבא עשויות להיות פגישות חדשות בקהיר או בדוחא במקרה של פריצת דרך אמיתית שאפשר לבנות עליה. בנוגע ליום שאחרי בעזה, המקור המצרי דיבר על הקמת חזית דחייתית ערבית "מאוחדת" שתשלח כוחות ערבים לעזה, אפילו באופן זמני.