הדיונים על חוק הגיוס עולים שלב, ואחרי סדרה של דיונים פתוחים בסוגיה הנפיצה, יו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדשלטיין מודיע שהישיבה הקרובה ביום שני תהיה חסויה. הסיבה לכך היא ההשתתפות של ראש אכ"א, האלוף יניב עשור, שיציג בפני חברי הוועדה את צרכי כוח האדם המדויקים של צה"ל, מה שמחייב דיון סגור, וללא תקשורת.

השליח הקטרי יוצא לראשונה ללבנון - זה הדיל שמונח לנתניהו על השולחן
סרן אלון סאקאג׳יו נפל בג'נין: כל מה שמותר לספר על התקרית הקשה

בהודעתו אמר יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין: "שלב דיוני הפתיחה הסתיים וכעת הדיונים נכנסים לשלב האופרטיבי. אני מצפה לשמוע מצה"ל על צרכי כח האדם בארגון ועל תוכנית העבודה לקליטתם ושילובם של החרדים בצה"ל. דיונים אלה הם קריטיים לבנייה נכונה וצודקת של חוק הגיוס אותו תביא ועדת החוץ והביטחון בראשותי".

כבר בתחילת השבוע הודיע אדלשטיין שיבקש ממערכת הביטחון לשלוח נציג בכיר על מנת שיוכלו לעבור "לשלב האופרטיבי" בדיונים על גיוס חרדים, ודיון זה ביום שני הקרוב בשעה 09:00, דיון שכאמור יהיה חסוי.

כזכור, בדיון שהתקיים השבוע הצהיר יו"ר הוועדה, ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד), שבשבוע הבא יוזמנו נציגי צה"ל במטרה שיציגו במדויק בפני הוועדה את צרכי הצבא ואת יכולת הקליטה והגיוס. לדבריו נתונים אלו הם שצריכים להתוות את נוסח החוק הסופי על מנת שיהיה מוסכם על כל חברי הכנסת, ולא השאיפות של החרדים למקסימום פטור.

אך לצד זאת, יש לשים בצד את הרצון לשוויון מלא בנטל והדרישה לגיוס מלא של כל תלמידי הישיבות בטווח הזמן המיידי. במהלך הדיונים השבוע הוסיף אדלשטיין שמבחינתו החוק צריך לעבור בהסכמה רחבה - "או שלא יעבור בכלל", עמדה שגררה ביקורת מתוך הקואליציה.

בנימין נתניהו על אמברגו הנשק האמריקאי (צילום: דוברות רה"מ)

אם זאת,  בסביבתו של יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין מדגישים כי הם לא מתרשמים מהמתקפות האנונימיות, ומעבירים מסר כי "לא מעניין אותו לא פירוק ולא חיזוק הקואליציה, אלא ובעיקר צורכי צה"ל ואיך הצבא יקלוט את המתגייסים החרדים".