סגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי שוחח היום (חמישי) עם סיון כהן ברדיו 103fm והתייחס להחלטת תשעה שופטי בג"ץ לפיה המדינה מחויבת לגייס לצה"ל את תלמידי הישיבות, זאת על רקע המלחמה המתמשכת וההסלמה בזירה הצפונית.

"צבא קטן וחכם": העקיצה של אורית סטרוק נגד צה"ל
"אירוע ממלכתי ולא צבאי": הטיעונים לעתירה לבג"צ לוועדת חקירה

על חוק הגיוס אמר: "צריך להיות חוק גיוס מסודר. לצבא יש מה לומר מה הוא מסוגל לקלוט. מירב כהן היא הסכמה רחבה? לא כולם רוצים לקבל את האחווה והידידות בינינו. יש רצון של חרדים להתגייס, ואנחנו רוצים שצה"ל יהיה מוכן לקבל אותם.. לא מעניינת אותי פוליטיקה. גם ברוב רגיל אפשר להעביר את החוק בוועדה. למדתי עוד משהו ב-7 באוקטובר, וזאת אהבה בין אחים. זאת לא רק הפגנה בקפלן. אי אפשר להגיד שלום בין האחים ולירוק על נתניהו. שלום בין אחים זה כולם. 

על הביקורת כלפי הממשלה אמר: "אנחנו דואגים לעצמנו? הילדה שלי בת השמונה לא רואה אותי, מבקשת שאבוא הביתה לא רק בשבתות. בפגרת הקיץ עובדים יותר קשה, היא פגרה של המליאה הגדולה. בוועדת החוץ והביטחון כל יום יש לנו פגישה".

על אמירתו כי מפגיני קפלן הם זרוע חמאס אמר: "חמאס משתמש בהפגנות, יש לזה השפעה פסיכולוגית על אזרחים בישראל. אני שומע את זה גם בחקירות ושמעתם מה מחבלים אומרים: ההפגנות גרמו להם לחדור לישראל. אף אחד לא משתווה למעשים של חמאס, יש לו זרוע פסיכולוגית בתוך ישראל. ההפגנות תורמות לחמאס. השנאה בעם ישראל, הפילוג והשנאה מביאה אותנו לאסון".

"מי מפגין בימים אלו? אנחנו לא מנותקים, אבל כשאנשים מפגינים בזמן שחיילים נופלים בלבנון ובעזה? חכו, לא לזרוע שנאה. אני נגד הדבר הזה". "שנאה בתוך עם ישראל היא גרועה. השנאה לא באה מהצד שלנו, היא באה מהצד של קפלן. ליצור שנאה כנגד חצי מהעם. נתניהו חייך כי נפלו ארבע הלוחמים?" .

בהמשך הוסיף: "אנחנו אחים, אתם אלה שלא מקבלים אותנו. האויב שלנו הוא נסראללה הוא סינוואר הומחבלים. לא עם ישראלים בפנים. לא חרדים ולא ביביסטים. אנחנו צריכים להיות בינינו בסדר".

על יאיר נתניהו אמר: "בנו של נתניהו מורחק ואני לא יודע מה הסיבה, והוא נמצא במיאמי. הוא לא איש ציבור".