המכשול האחרון בדרך לאיחוד בשמאל, בין מפלגת העבודה ומרצ הגיע לסיומו עם בחירת הוועידה ה11 של העבודה. אתמול (רביעי)  התקיימו הבחירות לועידה ה-11 של מפלגת העבודה. הועידה היא הגוף המנהל המורחב של המפלגה, והיא האמונה על הדיון הרעיוני ועל קבלת ההחלטות המשמעותיות ובהן: הקמת מסגרת פוליטית רחבה למחנה הדמוקרטי, כתיבת מצע רעיוני-אידיאולוגי עדכני, יצירת התשתית לחיזוקה של המפלגה כאלטרנטיבה שלטונית ועוד.

הועידה שנבחרה אמש כוללת כאלף צירות וצירים שנבחרו על פי חלוקה ל-13 מחוזות בחירה. 700 צירים וצירות מהווים את החלק הנבחר בועידה, עד 200 צירים וצירות נוספים ימונו מתוקף תפקידם ועד 200 צירים נוספים יצורפו לאחר בחירת הועידה, לצורך תיקון עיוותי ייצוג.

מבדיקה של הנתונים עולה כי ייצוג הנשים עומד על 70 אחוז, שיא חסר תקדים שכמותו לא נראה בפוליטיקה הישראלית. עוד עולה מהנתונים שכ-20 אחוזים מהצירים והצירות שנבחרו הם פעילי מחאה מארגונים שונים.

יו״ר מפלגת העבודה אלוף במיל׳ יאיר גולן, מסר: ״אני מברך את כל הצירים והצירות על בחירתם לוועידה ה-11 של המפלגה. אני מברך על הייצוג יוצא הדופן בפוליטיקה הישראלית של הנשים בועידה ללא שריונים וללא הבטחות ייצוג. כמו כן, כניסתם של פעילים ופעילות מגופים שונים במחאה מעידה כי, מפלגת הדמוקרטים היא הבית של מי שיצאו להילחם על הדמוקרטיה ועל עתידה של ישראל והופכים את המחאה להשפעה ממשית בדרך להחלפת הממשלה״.
                                                                                                                            
בשבועות הקרובים תכונס הועידה שתידרש לשורה של נושאים וביניהם: האיחוד עם מפלגת מרצ, הרחבת השורות והיערכות לבחירות מוקדמות.
לפי הגורמים המעורים במגעים לאיחוד הגדול בשמאל, המו"מ בין מפלגת העבודה ומרצ נמצא בשלבים מתקדמים מאוד. הפורמט שעליו מדברים יהיה רשימה משותפת בשם "הדמוקרטים", כאשר החברים בה ייבחרו בפריימריז. טרם הוחלט, אם הפריימריז שיתקיימו יהיו משותפים לחברי מפלגת העבודה ומרצ, או שמא כל מפלגה תקיים פריימריז פנימיים ולאחר מכן תורכב רשימת "הדמוקרטים".

לדברי הגורמים המעורים,   ברשימה העתידית יהיה מקום גם לגורמי המחנה  נוספים, דוגמת לאנשי המחאה, אך לא למפלגות נוספות. אנשי המחאה מוזמנים ל"דמוקרטים"  וכבר מתחילים להגיע" - אומרים הגורמים.