אלפים הפגינו הערב (חמישי) נגד הממשלה מול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים. צעירים חסמו את רחוב המלך ג'ורג' וקראו: "אין ביטחון אין כלכלה מחליפים את הממשלה".

במהלך הצעדה בירושלים קראו המפגינים: "החטופים בעזה יותר מידי ימים, הדם על הידיים של ממשלת הדמים", "פדיון שבויים הם עדיין בחיים", ו"תעצרו את העולם האחיות שלנו שם". במהלך המחאה ברחוב עזה הדליקו המפגינים מדורה. מהמשטרה נמסר כי בעקבות המעשים , קצין משטרה כרז למפרי הסדר על התקהלות בלתי חוקית וכוחות משטרה ממשיכים לפעול בשעה זו ברחוב לשמירה על הסדר.

 מוקדם יותר הערב, עצרו שוטרי יס״מ ירושלים לחקירה באזור מחלף מוצא חשוד (52, תושב מרכז הארץ) שהיה בדרכו למחאה, זאת לאחר שמילא דלק בתוך ג׳ריקנים וברשותו נתפסו גם אמצעים נוספים לפיזור עשן. 

מחאה נגד הממשלה (צילום: גלעד פירסט)
מחאה נגד הממשלה (צילום: גלעד פירסט)

במקביל, כ-5,000 מפגינים הגיעו למחות סמוך לביתו של נתניהו בקיסריה, בקריאה להקדמת הבחירות.לפני תחילת המחאה במקום, שוטרי תחנת חדרה שעסקו בסריקות מקדימות איתרו רימון מול ביתו של ראש הממשלה. חבלן שהוזעק למקום קבע כי מדובר ברימון עשן המחובר לפתיל הפעלה, והוא טופל במקום על ידי חבלני מחוז חוף. 

המחאות החלו כבר משעות הבוקר, אז מפגינים נגד הממשלה ולמען שחרור החטופים חסמו את צומת הפיל בתל אביב בקריאה לבחירות. כמו כן, מפגינים חסמו חלקית את הכביש והבעירו צמיגים בצומת בית עובד, ליד נס ציונה. המוחים הציבו במקום שלטים הקוראים: "די לממשלת החורבן" ו"סכנה, תהום לפניך".

מהליכוד נמסר: "ההסתה נגד ראש הממשלה נתניהו חצתה הערב עוד קו אדום. היועצת המשפטית לממשלה, שב״כ ומשטרת ישראל, חייבים לשים סוף לאלימות ולהסתה נגד ראש הממשלה. הכתובת על הקיר".

ערן שוורץ, מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו": ״כאשר ניצבים בפנינו אתגרי ענק ובתקופה המורכבת ביותר שמדינת ישראל ידעה, אנו דורשים ממשלה אחראית שתזכה לאמון העם ותעבוד למען אזרחי המדינה ולא למען הישרדותה הפוליטית. זהו צורך אסטרטגי ראשון במעלה. השלב הראשון הוא קביעת תאריך לבחירות ופיזור הכנסת עוד במושב הקיץ הנוכחי. שטף המפגינים רק ילך ויגדל - עד שייקבע מועד לבחירות״.