בלעדי:למעריב נודע כי מבוצע ניסיון נוסף בהתנעת הקמתו של "הבית הלבן הישראלי" - מעון ראש הממשלה ומשרד ראש הממשלה במתחם אחד. מדובר במיזם שהועלה לראשונה בתחילת שנות ה-2000, אז קיבל שם " פרויקט אלמוג".

"השגיאה הקשה ביותר של המלחמה": הדרמה בקבינט נחשפת
אדלשטיין החליט ללכת עד הסוף; זה המצב כרגע אצל נתניהו | אנה ברסקי

הפרויקט אושר ברמת העקרונית בחבילה אחת יחד עם מיזם נוסף: הכשרת מטוס ייעודי עבור ראשי המדינה. מיזם המטוס הנשיאותי הבשיל, כידוע, כעבור שני עשורים. מטוס "כנף ציון" צפוי לבצע את מסעו הרשמי הראשון בעוד חודש ולהטיס את בנימין נתניהו ופמלייתו לוושינגטון.

מעון ראש הממשלה, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
מעון ראש הממשלה, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בשונה ממיזם "כנף ציון", הפרויקט השאפתני והיקר של מתחם ראשי ממשלה אמנם קיבל שם "פרויקט אלמוג", אך לא קודם ולא יצא אל הפועל. המיזם נבחן במשך תקופה ארוכה - ובסופו של דבר הוקפא בטענה לטעות בבחירות המיקום (במקור המתחם אמור היה לקום בסמוך לבנייני האומה , מול התחנה המרכזית של ירושלים).

הרעיון להקים  מתחם ראשי ממשלה אוניברסלי המתכלל מספר מבנים בגבולות של שטח אחד קם לתחיה עם כינונה של ממשלת נתניהו הנוכחית. פחות מחודש אחרי הקמת הממשלה משרד רה”מ ביקש  להאיץ את התכניות להקמת “הבית הלבן” הישראלי – , ואף החלו ההכנות להוצאת המכרז.

שער משרד ראש הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שער משרד ראש הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מה שוב עצר את קידום הפרויקו הוא המשבר סביב הניסיון לקדם את הרפורמה המשפטית והמחאה שקמב בעקבות כך. לאחר התייעצויוצ הוחלט להקפיא את הליכי קידום המיזם , מתוך חשש כי בדבר ייעורר עוד יותר את במחאה. כעת במשרד רה"מ הגיעו למסקנה כי אין לדחות עוד את "מיזם שירה" , על אף מצב המלחמה במדינה.

ביום ראשון הקרוב שרי הממשלה צפויים לאשר התנעת השלב של תכנון הפרויקט. לפי הערכות , שלב התכנון יימשך כשנה - עד שנה וחצי , כלומר, יסתיים קרוב מועד המקורי של הבחירות לכנסת (סתיו 2026). שלב הבניה של מבני המתחם יימשך כ-5-6 שנים, עלות משוערת של "מיזם שירה" עומדת היום על כ-600 מיליון ש"ח.