ההפגנות נגד הממשלה נערכו הערב (שבת) ברחבי הארץ, כשההפגנה המרכזית מתקיימת כמדי מוצאי שבת בצומת קפלן בתל אביב. לטענת המארגנים כ-130 אלף מפגינים השתתפו במחאה צומת קפלן. לאחר סיום שלב הנאומים, יצאה לדרך תהלוכה מתאומת עם המשטרה בהשתתפות אלפים סביב הקריה.

במהלך פינוי ההפגנה, תועדו מספר שוטרים מתנפלים על חברת הכנסת נעמה לזימי, המשתתפת באופן קבוע בהפגנות נגד הממשלה. זוהי אינה הפעם הראשונה ששוטרים הודפים בכוח את לזימי, זאת על אף שכחברת כנסת עומדת לה חסינות פרלמנטרית.

לאחר האירוע, העידה לזימי: "השליחים של השר לבטחון פנים בממשלת נתניהו חנקו אותי, משכו לי בשיער, בעטו בי - וזה כלום לעומת האלימות שאזרחים חווים פה בכל הפגנה מאז מינוי בן גביר לשר. הותקפתי בידי המשטרה, לא בפעם הראשונה והבושה שלי היא רק על כך שלצידי היו בני משפחות חטופים שהותקפו גם הם, במה שהפך לדרך קבוע. זו משטרת שלטון ולא משטרת ציבור, אבל הם לא יפחידו אותי, אותנו".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בניגוד לטענותיה של חה״כ נעמה לזימי בנוגע לכך שלכאורה נפגעה משוטרים ובכדי למנוע הטעיית הציבור והכפשת השוטרים לשוא - נבהיר כי בפועל, חברת הכנסת מנצלת את חסינותה על מנת להפריע לשוטרים לבצע את משימתם".

במשטרה התייחסו למעצר של חשוד בהצתת מדורה בסמוך לבניין ההסתדרות. "לאחר מעצרו, החשוד התבקש על ידי השוטרים למסור להם את הטלפון הנייד שלו, אולם החשוד ניסה להעלים את הטלפון, כאשר הוא מוסר אותו לאישה שהייתה לידו. למרות שנאמר לאישה כי הטלפון נדרש כיוון שהוא מהווה ראייה ויש למסור אותו לשוטר, היא סירבה וניסתה למנוע את לקיחתו. כך היה באירוע הנ״ל, כשחברת הכנסת לזימי הפריעה לשוטרים לבצע תפקידם, תוך שהיא נדחפת בכח בין השוטרים ומפריעה להם לתפוס את הטלפון הנייד שהיה אצל אותה אישה.

"צר לנו שנושאת משרה ציבורית מתנהלת באופן פרובוקטיבי, תוך שימוש ציני בחסינות פרלמנטרית, הטעיית הציבור והכפשת השוטרים, לא נאפשר לאף גורם לפגוע בעבודת השוטרים שפועלים לילות כימים למען כלל הציבור".

שוטרים הודפים את ח"כ נעמה לזימי (צילום :דוברות המשטרה)

לטענת המארגנים, הפגנות התקיימו בכ-80 מוקדי הפגנות ברחבי הארץ בהשתתפות כ-130 אלף איש, כביש 90 נחסם לתנועה בכניסה לקיבוץ עמיעד שבגליל העליון. על פי מארגני ההפגנה בצומת עמיעד צמתים רבים באיזור חסומים על ידי המשטרה. בירושלים נעצרו חמישה בחשד להפרת סדר.

שקמה ברסלר אמרה בהפגנה בצפון: "ראש ממשלה שוועדת חקירה ממלכתית קבעה שהוא מסכן את בטחון ישראל. ראש ממשלה ששר הבטחון וחברי הקבינט שהוא מינה אומרים שהוא מסכן את בטחון ישראל. ראש ממשלה שהוא סכנה למדינה ולכולנו. כולנו מבינים, מחדל 7/10 והמחדל המתמשך לו אנו עדים מאז לא קרה בוואקום. הוא קרה כי לישראל ראש ממשלה שהמשך שלטונו הוא האינטרס היחיד המנחה את מעשיו. ראש ממשלה שכדי לשמר את שלטונו פתח את הדלת לכהניסטים מורשעים בתמיכה בטרור, לקנאים בדלנים שמעוניינים ומקדמים בכוונת מכוון מלחמת גוג ומגוג".

לפני תחילת ההפגנה, ערן שוורץ, מנכ"ל מטה ארגון המחאה "חופשי בארצנו", מסר: "השבוע קיבלנו תזכורות נוספות לכך שבראשות הממשלה עומד אדם לא כשיר. אדם שוועדת חקירה ממלכתית קבעה לגביו שסיכן את ביטחון המדינה. גם הרכב בג"ץ בנושא הגיוס מבין שמה שהיה הוא לא שיהיה. הציבור מבין. אך נתניהו וממשלתו עדיין מנסים להיאחז בקרנות המזבח - הכול על מנת לנסות לשרוד פוליטית. בכל מחיר. גם על חשבון פגיעה בביטחון המדינה".

לדבריו, "הצפון ממשיך לעלות בלהבות, בלי שום תוכנית או אסטרטגיה להחזרת הביטחון והעקורים. 120 חטופים עדיין נמקים במנהרות חמאס. אזרחי ישראל מופקרים מדי יום על ידי ממשלת החורבן. נמשיך להגביר את הלחץ בתקופה הקרובה עד שהממשלה תבין - העם דורש הנהגה חדשה שתוכל לנסות לשקם את המדינה. הצעד הראשון הוא פיזור הכנסת עוד במושב הקיץ הנוכחי וקביעת מועד לבחירות".

בחיפה יוסי קוצ'יק, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה מראשי מטה המאבק – חופשי בארצנו, אמר: "רוב הציבור רוצה שעל גשר הפיקוד יעמוד קברניט ישר דרך שלא מואשם בפלילים, קברניט אמיץ ולא פחדן, שלא משעבד את גורל מדינת ישראל לסמוטריץ' ובן גביר בגלל רצונו להימלט ממשפטו הפלילי. ולכן המאבק יגדל ויתעצם".