הממשלה תדון בישיבתה השבועית מחר (ראשון) בהקמת הפרויקט שכונה "הבית הלבן הישראלי" - מעון ראש הממשלה ומשרד ראש הממשלה במתחם אחד. מדובר במיזם שהועלה לראשונה בתחילת שנות ה-2000, אז קיבל שם " פרויקט אלמוג". בנוסח ההצעה נכתב כי ההחלטה התקבלה בעקבות אימוץ דו"ח הוועדה הציבורית לבחינת רכישת מטוס לנשיא המדינה ולראש הממשלה ולבניית משרד ראש הממשלה ומעונו הרשמי וכי מדובר כרגע בשלב התכנון. 

כאמור, ביום שישי פורסם "במעריב"  מבוצע ניסיון נוסף בהתנעת הפרויקט שאושר ברמת העקרונית בחבילה אחת יחד עם מיזם נוסף: הכשרת מטוס ייעודי עבור ראשי המדינה. מיזם המטוס הנשיאותי הבשיל, כידוע, כעבור שני עשורים. מטוס "כנף ציון" צפוי לבצע את מסעו הרשמי הראשון בעוד חודש ולהטיס את בנימין נתניהו ופמלייתו לוושינגטון.

מטוס כנף ציון (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
מטוס כנף ציון (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בשונה ממיזם "כנף ציון", הפרויקט השאפתני והיקר של מתחם ראשי ממשלה אמנם קיבל שם "פרויקט אלמוג", אך לא קודם ולא יצא אל הפועל. המיזם נבחן במשך תקופה ארוכה - ובסופו של דבר הוקפא בטענה לטעות בבחירות המיקום (במקור המתחם אמור היה לקום בסמוך לבנייני האומה, מול התחנה המרכזית של ירושלים). 

לפי הערכות , שלב התכנון יימשך כשנה - עד שנה וחצי , כלומר, יסתיים קרוב מועד המקורי של הבחירות לכנסת (סתיו 2026). שלב הבניה של מבני המתחם יימשך כ-5-6 שנים, עלות משוערת של "מיזם שירה" עומדת היום על כ-600 מיליון ש"ח.