מלחמת חרבות ברזל: פרופסור למדעי המדינה באוניברסיטת אל-קודס, ד"ר איימן אלרקב, התראיין היום (ראשון) בערוץ אל-חדאת' הסעודי וטען, כי תוכניתו של שר הביטחון יואב גלנט לחלק את עזה ל-24 אזורים "נדונה לכישלון" וכי יש למצוא פתרון מדיני לסיום הסכסוך.

על סף פיצוץ: המאבק נגד מינויה של המנכ"לית החדשה בחדשות 13 עולה שלב
חבית נפץ פוליטית: הצעת החוק של ח"כ רוטמן שמעוררת סערה

בפתח הראיון אמר: "לדעתי לא מדובר בתוכנית הראשונה שגלנט מדבר עליה. הוא הגיש תוכניות בעבר שהאחרונה בהן הייתה בינואר לקבינט המלחמה ובזמנו עלתה לדיון התוכנית שלו שעסקה בהקמת ישות אזרחית שאינה עוינת ברצועת עזה המורכבת משבטים ומאנשי אקדמיה. כיום הוא מדבר על חזון חדש ואני סבור שמדובר בחלום באספמיה מכיוון שלא מדובר במשימה קלה כל כך".

"לאחר החלוקה הוא ינצל את הצורך של הציבור בהצבת נציגים מטעמו בתוך 24 מתחמים האלה ולאחר מכן גורמי הכוח האלה שיקבלו את הסיוע מישראל יהפכו לגורמי כוח פוליטיים כפי שגלנט צופה שישלטו ברצועת עזה", המשיך. "כל זה הוא בריחה מהמציאות. אפילו כשהתוכנית הזאת הוצגה האמריקאים הציגו תהיות ואין לאמריקאים חזון בנוגע ליום שאחרי. היום אפילו ההצהרה של גלנט מנוגדת במידה רבה להחלטה הזאת. אנחנו מכירים את המצב בעזה ואת העם בעזה".

שר הביטחון גלנט בקו התפר, סמוך לטול כרם. קרדיט: אריאל חרמוני, משרד הביטחון (צילום :אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

"הם מדברים על ניצול של הצורך של הציבור באזור הגיאוגרפי שגלנט מדבר עליו, זה יתחיל מהצפון כפי שאמרנו שם הוא יחלק להם סיוע כאשר יש לו שני ניסיונות בתחום הזה. ניסיון עם בתי הכלא, שם מונו נציגים לעצורים שקיבלו את המזון וחילקו אותו בין העצורים אולם הישות בתוך בתי המעצר האלה הייתה ישות פוליטית שונה. על כן אני טוען שמערכת הביטחון ושגלנט לא למדו מניסיון העבר והוא משחזר את הניסיון הכושל", הוסיף.

בסיום הראיון אמר: "אפילו הניסיון הביטחוני הזה שאני מדבר עליו נעשה בעבר באזור דהניה באינתיפאדה הראשונה במזרח רפיח וכשל. על כן, כל מה שהוא מדבר עליו לדעתי ייכשל. הפתרון ברור והוא הליכה לפתרון מדיני שיסיים את המאבק הזה. ללא זה, אני סבור שמקבלי ההחלטות בעזה במהלך 9 חודשים לכל הפחות לא יאפשרו את קיומן של היישויות שגלנט מדבר עליהן".

ביירון - חברת תרגום מקצועית