מלחמת חרבות ברזל: ‏שר התפוצות עמיחי שיקלי לא הסתפק היום (ראשון) בהערה, אלא נתן מונולוג שלם נגד היועמ"שית גלי בהרב-מיארה. כך אמר בישיבת הממשלה: "בימים האחרונים אנו עדים להסתה חסרת תקדים כנגד ראש הממשלה: 'הוא בוגד, אויב העם', 'נמחה את זכר נתניהו', 'לא נסראללה הוא אויב - נתניהו הוא האויב'. אלה מצטרפים להשלכת לפיד בוער לעבר שוטר, וונדליזם וחסימות צירים שגבו את חייהם של שוטר ומתנדב שנרדסו כשעסקו בפינוי חסימה שהציבו מפגינים. לא שמענו מהיועצת המשפטית מילה אחת בגנות האלימות לא ראינו כתב אישום אחד.

המזרח התיכון לא יראה אותו דבר: סודות הנשק שובר השוויון של צה"ל נחשפים
סגרו חשבון: חיל האוויר תקף בטול כרם; יעד החיסול - משגר החוליות לבת חפר

"ההישג המרכזי של היועצת המשפטית זה מיסוד האלימות וההסתה הקיצונית ביותר שאפשר להעלות על הדעת כמכשיר פוליטי לגיטימי למי שעמדותיו חופפות לעמדותיכם", המשיך. "זו שחיתות במובנה העמוק ביותר, ניצול הכוח שבידיכם למטרות פוליטיות".

מחאה נגד הממשלה (צילום: אמיר גולדשטיין)

"אתם עושים תורתכם קרדום לחפור בה. ואני קובע כאן מעולם בדברי ימיה של מדינת ישראל לא החזיקה בתפקיד ממלכתי כל כך חשוב מישהי כל כך לא ממלכתית וכל כך קיצונית", הוסיף. המשנה ליועמ"שית, גיל לימון, הגיב לשיקלי: "דבריך חמורים וגובלים בהסתה!".

בהמשך, תקף שר התקשורת קרעי בדיון על הדרך למינוי נציב שירות המדינה ואמר כי "נשלחו שתי יועצות משפטיות לחפש אתונות ומצאו מלוכה – ועדת איתור שהיועמ"שית שולטת בה בכל פה. מדובר בניגוד עניינים חמור. זה כמו שתפנה ליועץ עסקי והעצה שלו תהיה להעביר לחשבון שלו את רווחי העסק. לא די בכך, היא קובעת שהיא אלוהי הדמוקרטיה ואין בילתה. כל הצעה אחרת שתביא הממשלה: 'יהיה קשה עד בלתי אפשרי להגן עליה'… אגב, רק הרגע אמר עו״ד לימון שהוא מבין שצריך לשים גורמים אחרים בוועדה שיהיו מקצועיים יותר. אז איך אתה מסביר את חוות הדעת הזו שאתה חתום עליה? כבר אין שום משמעות למילים אצלכם? אתם הופכים את המקצוע לבדיחה!".