היועץ המשפטי של מפלגת הליכוד, עו"ד אבי הלוי, פנה היום (ראשון) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בדרישה לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק וראש המוסד לשעבר תמיר פרדו אחרי שקראו לאמריקאים לבטל את נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס, בטענה של חשד לביצוע עבירה של פגיעה ביחסי החוץ של מדינת ישראל.

לדבריו, דבריהם "מפרים את חובת הנאמנות של אזרחי המדינה - למדינה", וכי השתהות או החלטה שלא לחקור את השניים "עלולות לערער את סדרי המשטר והחברה במדינה", וכן "להעצים את חוסר האמון של אזרחי המדינה ברשויות האכיפה" - כך דברי המכתב.

הרצוג בנאום חריג: "האשמות בבגידה יכולות להביא לרצח"
בליכוד פוזלים לכיוון גדעון סער? "בעל תכונות של ראש ממשלה"
למרות האיומים: הממשלה לא יכולה לפטר את היועמ"שית

תמיר פרדו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
תמיר פרדו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

זאת, לאחר שביום רביעי ב"ניו יורק טיימס" פורסם טור לקראת נאומו של ראש הממשלה בארה"ב בסוף החודש הבא, ובו פנו מספר אישים ישראלים בולטים לחברי הקונגרס בטענה: "נתניהו לא מדבר בשבילנו. אתם צריכים לדחות אותו". החתומים בטור הם הסופר דוד גרוסמן, חתן פרס נובל בכימיה פרופסור אהרון צ'חנובר, נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים פרופסור דוד הראל, עו"ד טליה ששון שעבדה בעבר בפרקליטות המדינה, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

במכתב ציין הלוי כי ההזמנה של נתניהו לקונגרס מבטאת תמיכה מובהקת של ארצות הברית ושל העם האמריקאי במדינת ישראל, והוסיף: "טענתם של מר ברק ועמיתיו, לפיה מר בנימין נתניהו 'אינו מייצג את מדינת ישראל ואזרחיה', מעידה על כך שהם אינם מכבדים את תוצאות הבחירות". לדבריו, אהוד ברק רוצה להפיל את הממשלה, ומטרתו, כך לפי המכתב: "מקדשת בעיניו את כל האמצעים גם כשמעשיו פוגעים ביחסי החוץ של מדינתת ישראל". עוד ציין כי הנימוקים במכתב "אינם מוסרים ואינם חוקיים".

בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

נזכיר, כי במכתב שעליו חתמו השניים נכתב: "תומכיו בישראל יתעודדו מהופעתו בקונגרס להתעקש שהמלחמה תימשך, מה שירחיק עוד יותר כל עסקה להבטחת שחרור החטופים". עוד נוסף: "הענקת הבמה לנתניהו בוושינגטון תבטל כמעט את הזעם והכאב של אנשיו, כפי שבאו לידי ביטוי בהפגנות ברחבי הארץ. מחוקקים אמריקאים לא צריכים לתת לזה לקרות. הם צריכים לבקש ממר נתניהו להישאר בבית".

"פעם אחר פעם הוא דחה את תוכניתו של הנשיא ביידן להסיר את חמאס מהשלטון בעזה באמצעות הקמת כוח לשמירה על שלום", כתבו, והוסיפו: "האיש שיישא דברים בקונגרס בחודש הבא לא הצליח לקחת אחריות על הטעויות שאפשרו את התקיפה של חמאס, בתחילה האשים את ראשי הביטחון ועדיין לא הכריז על הקמת ועדת חקירה ממלכתית".

בנימין נתניהו על המצב הפוליטי (צילום: רועי אברהם\ לע"מ)

זו אינה הפעם הראשונה בשבועיים האחרונים שבליכוד נשלח מכתב ליועמ"שית. לאחר שרימון עשן נמצא אתמול סמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה, יועמ"ש הליכוד, עו"ד אבי הלוי, שיגר ביום שישי פנייה נוספת, שנייה במספרה, ליועצת המשפטית לממשלה, ובה טען שוב לסכנה ברורה מיידית לביטחונם של רה"מ ובני משפחתו ודרש מהיועמ"שית "לנקוט באמצעים הנדרשים במהירות - רגע לפני שיהיה מאוחר - רגע לפני שהמסיתים האלימים, ישלפו את ניצרת הרימון ויטילו אותו", כך על פי לשון המכתב.

במכתב הראשון טען לסכנה ברורה ומיידית לביטחונם הפיזי של רה"מ נתניהו ובני משפחתו וביקש להורות למשטרה לפתוח לאלתר בחקירה פלילית של פעילי המחאה: עמי דרור, אהוד ברנור וילונדה יבור, זאת לאחר שדרור נאם נאום במחאת קפלן האחרונה ובמהלכו קרא לנתניהו “שטן” והשמיץ את בני משפחתו של ראש הממשלה.