חבר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד, שעומד בראש ועדת חוץ וביטחון ומקדם במרץ בימים האחרונים את הניסיון להגיע למתווה גיוס חרדים בהסכמה רחבה ובהתאם לצרכי צה"ל, סייר הבוקר (ראשון) יחד עם הח"כים מיקי לוי, מרב מיכאלי, זאב אלקין וצבי סוכות בישובים הסמוכים לגבול הצפון. הח"כים נפגשו עם ראשי רשויות, ראשי יישובים, תושבים ובעלי עסקים מוטרדים שסיפרו על פגיעה בחוסן הקהילתי והכלכלי בצל המלחמה המתמשכת.

ח"כ יולי אדלשטיין דיבר במהלך הסיור והבהיר את עמדותיו ביחס למתווה הגיוס שעליו עומדת הועדה - המטרה היא להגיע למתווה בהסכמה רחבה, הווה אומר מבחינת אדלשטיין, מצב בו: "לאף אחד אין זכות וטו" ו"אף אחד לא יכול לבלבל את המוח יותר מדי, עם עוד מקצה שיפורים ועוד מקצה שיפורים, ואז בסוף אין חוק". 

בליכוד מאותתים לנתניהו? ״שלושת הח״כים האלה ראויים לתפקיד ראש הממשלה״   
לאחר שקראו נגד נאום נתניהו בקונגרס: בליכוד קוראים לחקירה נגד ברק ופרדו


יולי אדלשטיין על מתווה הגיוס 30.6.24 (צילום :נתן ווייל דוברות הכנסת)

אדלשטיין הבהיר: "דבר אחד אני יכול להבטיח לך - הכוונות שלי טהורות. אין לי שום אינטרסים, לא בחיזוק הקואליציה ולא בפירוק הקואליציה. ולא בפוליטיקה כזו ולא בפוליטיקה אחרת. הכוונות שלי ברורות - לתת לצה"ל את מה שהוא צריך בהתאם ליכולות שלו לקלוט, כדי לא לקלקל במקום להיטיב".

חה"כ הדגיש מה צריך להוביל את הועדה בעת עבודתה על המתווה, והדגיש את המעמד ההיסטורי שהוא מזהה במתווה הפוטנציאלי: "זה צריך להיות ברור לנו לכולנו כחברי הוועדה. אם אנחנו לא רוצים שבעוד שנתיים-שלוש, כשבעזרת השם נחזיר את התושבים ונרגיע את הגבול וכן הלאה, נהיה שוב בשאלה מי שומר על הגבול, אין לנו מספיק חיילים, לא יכולים בכל החזיתות. אז אנחנו כרגע בועדה צריכים להעלות מעל שיקול פוליטי כזה או אחר".

הפגנת חרדים נגד חוק הגיוס 2024 (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
הפגנת חרדים נגד חוק הגיוס 2024 (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)

אדלשטיין הדגיש: "כשאני אומר הסכמה רחבה, התשובה מאוד פשוטה מה זה הסכמה רחבה. כשיש הרבה שנכונים להצביע - לאף אחד אין זכות וטו. כשיש הרבה שנכונים להצביע - אף אחד לא יכול לבלבל את המוח יותר מדי, עם עוד מקצה שיפורים ועוד מקצה שיפורים, ואז בסוף אין חוק. לזה אני חותר. בעזרת השם נעשה ונצליח".

עוד אמר אדלשטיין: "זה לא הזמן למחמאות, על מה שאני אומר או לא אומר. זמן המחמאות יהיה כשיהיה חוק טוב, שמבטיח לפי הצרכים והיכולות של צה"ל, גיוס של ציבורים נוספים".