כחלק מקידום חוק הגיוס, היום (שני) בשעה 11:00 יתקיים דיון חסוי בוועדת החוץ והביטחון, כאשר ראש אכ"א, האלוף יניב עשור, יציג את צרכי צה"ל המדוייקים ואת תכנית הפעולה לגיוס בני ישיבות חרדיים. לראשונה ייקח חלק בדיונים, שכאמור הפעם יהיו סגורים לתקשורת, גם שר הביטחון יואב גלנט.

יו"ר הוועדה יולי אדלשטיין (הליכוד) הסביר שהוא מעוניין לאפשר לבכירי צה"ל לשטוח בפני חברי הוועדה את כל הנתונים העדכניים על כוח האדם בצבא לאור התמשכות המלחמה, והצרכים המבצעיים בהתאם לאיומים הביטחוניים.

בצל המשבר בממשלה: בן גביר באולטימטום לנתניהו  
בן גביר מגשש: עופר וינטר יצטרף בקרוב למשטרה?  

מחאת חרדים נגד הגיוס (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת חרדים נגד הגיוס (צילום: אבשלום ששוני)

אחרי שבשבוע שעבר יו"ר הוועדה אדלשטיין הפתיע את המערכת הפוליטית כאשר דרש להגיע לנוסח חקיקה בהסכמה רחבה על חוק הגיוס ובנושא העלאת גיל הפטור לאנשי מילואים, אתמול אדלשטיין המשיך בקו העצמאי שלו בתוך הקואליציה, כאשר במהלך סיור מיוחד של חברי הוועדה שלו עם הוועדה לביקורת המדינה בגבול הצפון, הוא חזר על עמדתו העקרונית: "זמן המחמאות יהיה כשיהיה חוק טוב, שמבטיח לפי הצרכים והיכולות של צה"ל גיוס של ציבורים נוספים. דבר אחד אני יכול להבטיח לך - הכוונות שלי טהורות. אין לי שום אינטרס לא בחיזוק הקואליציה ולא בפירוק הקואליציה. לא בפוליטיקה כזו או אחרת."

אדלשטיין המשיך ואמר: "הכוונות שלי ברורות. לתת לצה"ל את מה שהוא צריך בהתאם ליכולות שלו לקלוט, כדי לא לקלקל במקום להיטיב. זה צריך להיות ברור לנו לכולנו כחברי הוועדה. אנחנו צריכים להתעלות מעל שיקול סיעתי או פוליטי".

יולי אדלשטיין על מתווה הגיוס 30.6.24 (צילום :נתן ווייל דוברות הכנסת)

עוד הדגיש אדלשטיין אתמול: "כשאני אומר הסכמה רחבה התשובה מאוד פשוטה מה זה הסכמה רחבה. כשיש הרבה שנכונים להצביע - לאף אחד אין זכות וטו. כשיש הרבה שנכונים להצביע - אף אחד לא יכול לבלבל את המוח יותר מדי, עם עוד מקצה שיפורים ועוד מקצה שיפורים, ואז בסוף אין חוק. לזה אני חותר. בעזרת השם נעשה ונצליח"