פרסום ראשון: מכתב תלונה הועבר אתמול (ראשון) למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וללשכת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בעקבות התיעוד שבו נראית חברת המועצה דיאנה גיטיס, משליכה חפץ לעבר חבר מועצה מטעם יהדות התורה.

המכתב, שהוגש על ידי עו"ד מיכאל ליטווק בשם ארגון בצלמו, מעלה חשש שהתעלמות המשטרה מהתקרית, עלולה להביא להסלמה באלימות בכלל החברה: "לו הציבור יראה שהדבר עובר בשקט יבינו שאין דין ואין דיין ובמריבות בין שכנים יושלכו אף חפצים חדים מאלה".

לקראת "משולש חרדי": אושרה הקמת עיר חרדית חדשה בנגב
"כמו האנטישמים בחו"ל": תושבים זועמים על עיריית מצפה רמון

במכתב נטען: "מדובר בחציית קו מסוכן ובאלימות חמורה הנעשית לעין כל בעת ישיבת מועצה מול המצלמות. נוכח אירוע האלימות החריג שנעשה ללא מורא באמצע ישיבת מועצה לעיני המצלמות ובשל חומרת המעשים שנעשו על ידי חברת מועצה מכהנת, על משטרת ישראל לפתוח בחקירה, לעצור את גב' דיאנה גיטיס ולמצות עימה את הדין".

למכתב מצורפת הטענה כי ייתכן והמניע לתקיפה היה גזעני: "לא רק זאת מדובר בסכסוך בין חברת מועצה לא דתית לחבר מועצה חרדי. ייתכן מאוד שמעורב בו מניע גזעני". אם אכן כך, העבירה נחשבת חמורה יותר והעונש שניתן לתת מוכפל.

סערה בכוס מים. אנסטסיה מיכאלי (צילום: מרק ישראל סלם)
סערה בכוס מים. אנסטסיה מיכאלי (צילום: מרק ישראל סלם)

המכתב נחתם במילים: "אין ספק כי מדובר בחקירה של איש ציבור וככזה הדבר יגיע לפתחיכם. אודה על אישור מידי". העתקים נשלחו לתחנת המשטרה בערד, פרקליט המדינה, גורמים במשרד הפנים, ראש עיריית ערד ולחבר המועצה שהותקף. בנוסף, הוגשה גם תלונה משטרתית מקוונת.

סיעת "ערד ביתנו", שבה גיטיס חברה, היא סיעת בת של מפלגת האם "ישראל ביתנו" בראשה עומד חבר הכנסת אביגדור ליברמן. הפרסום על האירוע בערד מזכיר אירוע מהעבר, בו הייתה מעורבת אנסטסיה מיכאלי, מי שהייתה בזמנו חברת כנסת, אף היא מטעם "ישראל ביתנו". בינואר 2012, בהמשך לעימות מילולי בוועדת החינוך של הכנסת עם ראלב מג'דלה, חוללה מיכאלי סערה כששפכה עליו כוס מים. 

מטעמה של גיטיס נמסר בתגובה: ״כן, אני אמא לביאה. כן כששני ילדיי משרתים בצה"ל וקם איש ציני ואומלל ומעז לצחוק עליהם, אני לא שותקת. כשהוא צחק על גיוס החיילים, הוא צחק על הילדים של כולנו. על האמהות שלא ישנות בלילה מדאגה. עלייך, אמא יקרה, עלייך הוא צחק. אז אני מצטערת. על זה שבמקום שאמירותיו העלובות יזכו לגינוי, העברתי את הפוקוס אלי. סיפקתי לו סקופ נוסף לפגוע בי ובנו.
לא הגיע לו. אני מגנה אלימות, לצחוק על חיילים זו גם אלימות, לצחוק על צה"ל גם זה אלימות בצורתה הצינית והנבזית ביותר!".