חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד), יו"ר הסיעה ולשעבר יושבת ראש ועדת הפנים בכנסת, התראיינה היום (שני) בתוכנית "איפה הכסף" עם ענת דוידוב ברדיו 103fm ותקפה את התנהלו השר בן גביר ביחס להחלטה לשחרר אסירים רבים וביניהם את מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה. 

פעילות הכוחות בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)
פעילות הכוחות בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)

בן ארי החלה את השיחה עם התייחסות לחיילות ששומרות על המחבלים ואמרה: "הבעיה היא כוח אדם של סוהרים וסוהרות, של אנשים מיומנים. לא מזמן בטח שמעת על האירוע שרצו לשים חיילות במילואים בצו 8 ששירתו בחיל חינוך. אנחנו באירוע הזה תשעה חודשים, למה המדינה הזאת מחכה?". 

בן ארי נגד בן גביר: לאחר התאונה - חברת הכנסת בצעד חריג
ח"כ מירב בן ארי נגד בן גביר: "השטח היחיד שהוא מתעסק בו זה קפלן"

עוד הוסיפה חברת הכנסת: "כל יום עוצרים עוד ועוד ועוד מחבלים, אגב, גם ביהודה ושומרון, לא רק בעזה. מה הוא חשב לעצמו? אני כל שבוע בוועדה לביטחון לאומי, אני אומרת להם 'זה יתפוצץ לנו בפרצוף', והנה, היום קרה האירוע הזה. אבל את יודעת מה? היום את שמעת על זה. כמעט כל ערב משחררים, את לא יודעת עליהם". 

איתמר בן גביר (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

בן ארי הסבירה את עמדתה: "כשעושים מעצרים נגיד בשכם או בג'נין, עולים גם אנשים שהיו באירוע ולכן גם משחררים אותם כי באמת אין עליהם כלום ואין ראיות. אם היה משרד לביטחון לאומי מקצועי, עם מנכ"ל מקצועי, כמו שהיה בממשלה שלנו, אנשים שמפקחים ולא בובות שמנהלות עכשיו את האירוע הזה ולא בתוך המשרד - בוודאי שהיו שמים לב". 

כשנשאלה לגבי האחריות של גורמי הבטחון השונים, ענתה כי "גם השב"כ אשמים באותה מידה, אבל יש שר שאחראי על אסירים ביטחוניים. כשטוב לו, הוא בא כל היום ומתראיין, שהוא לקח להם את הפיתות. שלא יהיה לך ספק, מי שאחראי על האסירים הביטחוניים, שעל הפיתות והמקלחות הוא ידע לעשות קמפיין, הוא גם אחראי על רשימת המשתחררים".

בן ארי הדגישה: "אם הוא לא מסוגל לשים אנשי מקצוע שיעברו על הרשימה, שיבינו מי האנשים, הוא מוזמן להתפטר היום. הוא יכול להמשיך ולזרוק על כולם, אבל האחריות היא על השר הממונה. גם אותם נציגי שב"כ, גם הם טעו, אבל מי השר הממונה?". 

איתמר בן גביר  (צילום: חיים גולדברג/פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: חיים גולדברג/פלאש 90)

חברת הכנסת הסבירה את טענתה: "שב"כ טעו כשהביאו את הרשימה הזאת, אבל אני בן אדם שמאמין באחריות מיניסטריאלית, אתה לא יכול לבוא כל היום ולהתראיין על פיתות ומקלחות וכל הקשקושים, אבל כשיוצאים אסירים ביטחוניים, אתה אומר 'זה לא אני, זה השר הזה'".

לסיכום זעמה: "מה זו ההתנהלות הזו? אם היו אנשים מקצועיים בתוך המשרד לביטחון לאומי ולא רק אנשים שכל היום מקרקרים סביבו, האירוע הזה היה נמנע, ואם היה יושב מנכ"ל למשרד ביטחון לאומי רציני ומקצוען, הוא היה אומר לשב"כ - 'זה לא משתחרר'".