אביו של החטוף עידן שתיוי, אלי שתיוי, נכח היום (שני) בוועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת, ופנה באופן חריג למנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, כאשר הוציא דף ובו רשם את מספר הטלפון שלו וביקש ממנו לחייג אליו כדי לסגור על עסקת חטופים.

מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר מתריע: זאת הולכת להיות המלחמה הבאה
שובר שוויון אווירי: המטוס שמדיר שינה מעיני האיראנים בדרכו לישראל

"הנה זה מספר הטלפון שלי. אני פונה לסינוואר, אם יש לך את האומץ להתקשר אליי בוא נעשה עסקה, אל תדבר עם נתניהו או עם הממשלה", אמר שתיוי בוועדה, "תתקשר אליי, אני רוצה לעשות איתך עסקה, זה הטלפון שלי".

בינתיים, בתקווה להוציא לפועל עסקת חטופים חדשה, ממשל ביידן הציע בימים האחרונים ניסוחים חדשה לחלקים מההצעה לעסקה בין ישראל לחמאס, במאמץ לגשר על הפערים בין הצדדים ולהגיע להסכם. למעשה, המאמץ האמריקאי החדש מבוסס על ההצעה הישראלית שאושרה על ידי קבינט המלחמה הישראלי והוצגה על ידי הנשיא ביידן בנאום בחודש שעבר. ממשל ביידן עדיין דוחף להסכם תלת-שלבי שיוביל לשחרור כל 120 החטופים הנותרים ול"שקט מתמשך" בעזה.

חמאס רוצה שהמשא ומתן הזה יתמקד רק במספר ובזהות של האסירים הפלסטינים שישוחררו מהכלא הישראלי בתמורה לכל חייל ישראלי או גבר ישראלי שנמצאים בחיים ומוחזקים בעזה. ישראל לעומת זאת רוצה שתהיה לה את היכולת להעלות במהלך המשא ומתן הזה נושאים נוספים כמו פירוז הרצועה מנשק.