על רקע שחרורו של מנהל בית החולים שיפא מוחמד עבד אלחלים אבו סלמיה אמש (ראשון) ממתקן הכליאה שדה תימן, לצד 50 אסירים נוספים, במשרד רה"מ בדקו במהלך היום את השתלשלות האירועים.

בין המסרונים לציוצים: כך בן גביר הביא בעצמו לשחרור מנהל ביה"ח שיפא | אבי אשכנזי

בימים האחרונים, המל"ל קיים סדרת דיונים לקראת פרסום ההודעה באשר לפתרונות לעצורים ביטחוניים שיש להעבירם מהמתקן. ב-30.06, לקראת פקיעת הדד-ליין לקבלת ההחלטה, פנתה המדינה לבית המשפט בבקשת הארכה בת שלושה ימים, עד 3.07, לטובת השלמת ההליכים וגיבוש המסקנות. הבוקר, אנשי המל"ל נדהמו לגלות (מהתקשורת) כי 50 העצורים שוחררו בלי שאיש עדכן את רה"מ או את ראש המל"ל, או תיאם איתם את ההחלטה.

כך נכתב בבקשה להארכה: "בנסיבות אלו, ובהינתן שיש בבחינה הנערכת בימים אלו בכדי להשפיע גם על תנאי ההחזקה של קבוצה זו, יבקשו המשיבים ארכה בת שלושה ימים, על מנת שניתן יהיה להציג בפני בית המשפט הכנבד תמונה עדכנית ומלאה ביחס לכלל המוחזקים בשדה תימן - הן ביחס לעצורים בימים האחרונים, הן ביחס להיקף מצבת הכלואים בכללותה בשדה תימן - התייחסות לאמור בהחלטת בית המשפט הנכבד ביחס לתנאי החזקתם".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "שחרור מנהל ביה"ח שיפא הוא תקלה חמורה וכשל מוסרי. איש זה, שתחת אחריותו נרצחו והוחזקו חטופינו, מקומו בכלא. כבר בשעות הבוקר הנחה רה"מ לבצע בירור יסודי כיצד קרה הדבר. ראש השב"כ צפוי להציג את מסקנות התחקיר לראש הממשלה ביממה הקרובה".

עוד נמסר: "ההחלטה על שחרור מנהל שיפא התקבלה ללא ידיעת הדרג המדיני או ראשי הארגונים. כדי שתקלה כזו לא תקרה שוב, הנחה רה"מ על הקמת צוות שיבחן ויאשר את זהות העצירים שחקירתם הסתיימה טרם שחרורם. הצוות יכלול נציגים של משרד הביטחון, צה"ל, השב"כ והמל"ל".