שחרור האסירים הפלסטינים, בהם מנהל בית החולים שיפא, ממשיך לעורר סערה גם יממה לאחר הפרסום. סגן השר לביטחון פנים לשעבר יואב סגלוביץ' אמר בריאיון ל"שבע תשע" עם אודי סגל וענת דוידוב: "יש תקלה ובמקום לברר אותה, כל אחד מוצא את הדרך הכי מהירה להטיל את האחריות על מישהו אחר".

בכיר שב"ס לשעבר חושף: הטעות שעשתה המדינה שהובילה לשחרור האסירים
סערת שחרור האסירים הפלסטינים: כל האצבעות מופנות לבן גביר

"בסופו של דבר", הוא אומר. "הייתה החלטה לשחרר חלק מהאנשים לפי קריטריונים שאני לא מכיר. אני יותר מוטרד שבה מטפלת ממשלת ישראל בתקלות. זה דפוס קבוע, לא רק על אותו מנהל בית חולים".

הוא הוסיף: "יש בעיה של צפיפות, נעצרו הרבה מאוד מחבלים ברמות שונות של סיכון. יש כאלה שיש להם יחוס לגבי מה שקרה בטבח הנורא של 7 באוקטובר".

"לא מסתדר לי למה הם שוחררו לעזה. היו כל כך הרבה אנשים עם כל כך הרבה מנגנוני דיווח בדרך. ממשלת ישראל מנהלת בצורה מופרעת. הדבר היחידי שאנחנו יודעים הוא שהאשים שנמצאים שם לא מסוגלים לטפל בבעיות של מדינת ישראל".

גלי בהרב-מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גלי בהרב-מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהמשך, התייחס סגלוביץ' לאמירת ראש מפלגתו יאיר לפיד, כי ראש הממשלה מתכנן לפטר את היועמ"שית גלי בהרב מיארה. "אנחנו רואים את ההתנהלות כאילו מישהו מכין את הקרקע. אני לא יודע את כל הפרטים, אבל הרושם שלי הוא רושם דומה", אמר. "שום דבר פה הוא לא מקרי. משתלחים ביועמ"שית כאשר בכלל דנים באישור נציב שירות המדינה".

"לא מדובר על ביקורת. זאת השתלחות באופן הכי אישי. התפקיד שלנו הוא להזהיר. ערב יום כיפור לפיד הזהיר לגבי מה שיקרה במדינת ישראל. פה בכנסת קורים דברים באותו סגנון שהיה לפני 7 באוקטובר. הם ואומרים" 'חברה אתם לפני ה-6 באוקטובר'. האחריות היא אותה אחריות על אותה ממשלה".