סאגת מינויו של ראש עיריית מעלה אדומים לשעבר ומי שכיהן בעבר כיו״ר מועצת יש"ע, בני כשריאל לתפקיד שגריר, קיבלה תפנית חיובית ומתקרבת לסיומה. ל"מעריב" נודע כי מינויו של כשריאל לשגריר ישראל בהונגריה צפוי להיות מאושר בממשלה במהלך חודש יולי. כמו כן, כחלק מהפתרון, השגריר יונתן פלד שמינויו לתפקיד זה כבר אושר בממשלה, יתמנה לשגריר ישראל באיטליה. 

"החלפת התפקידים" נעשתה לאחר שפלד, דיפלומט מקצועי, הביע נכונות להתמנות לשגריר ברומא ולפנות את התפקיד של שגריר בבודפשט לטובת בני כשריאל.

פרסום ראשון: באיטליה דחו את מינוי השגריר, בני כשריאל בדרך למדינה אחרת
משבר בין ישראל לאיטליה? התנגדות למינוי השגריר ברומא "כי הוא מתנחל קיצוני" | פרסום ראשון

כפי שנחשף "במעריב" בחודש מרץ האחרון, הממשלה נאלצה לבטל  את מינויו של כשריאל לשגריר ישראל באיטליה בעקבות הסירוב הנחרץ  של משרד החוץ ברומא. נטען כי כשריאל הוא "מתנחל קיצוני שעמד בראש מועצת יש"ע וגם כיום מתגורר מעבר לקו הירוק". במהלך מספר חודשים, נעשה מאמץ נוסף לשכנע את בכירי הממשלה האיטלקית להסיר וטו שהוטל על כשריאל ולאפשר לו להיכנס לתפקיד השגריר ברומא. לאחרונה במשרד החוץ הישראלי הגיעו למסקנה כי אפסו הסיכויים להשפיע על עמדתו של הצד האיטלקי. 

 בני כשריאל (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
 בני כשריאל (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

בעקבות כך, הפתרון שהועלה על ידי שר החוץ ישראל כ"ץ היה למנות את כשריאל לתפקיד שגריר ישראל בהונגריה ואת השגריר המיועד בהונגריה יונתן פלד , לשגריר ישראל באיטליה,  במקום כשריאל.

ישראל כ"ץ עם הנשיא הארגנטינאי חאבייר מיילי (צילום :יוסי פונס, משרד החוץ)

זאת, מתוך ההנחה כי על רקע העמדות הפרו-ישראליות של ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, המינוי של כשריאל לא ייתקל בהתנגדות. החודש המהלך הסבוך הגיע כאמור, לסיומו. במהלך חודש יולי, שנה בדיוק  אחרי שמונה רשמית לשגריר ישראל באיטליה, בני כשריאל צפוי להתמנות לשגריר ישראל בבודפשט.

אלא שבישראל העדיפו הפעם לא לקחת סיכונים ותחילה לאשר את מועמדותו של בני כשריאל לתפקיד השגריר מול הגורמים הרשמיים  ורק לאחר מכן להשלים הליכי המינוי הנדרשים. ישראל קיבלה הסכמה עקרונית של הונגריה למנות את בני כשריאל לשגריר בבודפשט במקום ברומא. כעת, מחכים לאישור רשמי של ממשלת הונגריה כדי לקדם את המינוי, שאמור לצאת אל הפועל בקיץ הקרוב.