פרסום ראשון: החרם הפוליטי של ראש האופוזיציה יאיר לפיד נגד מפלגת "עוצמה יהודית" נמשך, וכעת מתברר שהוא איים על חבר כנסת בסיעתו להפיל חוק שלו, אם לא ידאג להסיר את התמיכה של אנשי המפלגה של איתמר בן גביר. מחר (רביעי), אמור לעלות להצבעה בקריאה טרומית הצעת החוק של ח"כ סימון דוידסון ממפלגתו של לפיד, "יש עתיד", בעניין תיקון לחוק הספורט, חוק שיחייב לענוד את דגל המדינה על מדי נבחרות ישראל.

ביקורת באופוזיציה על שחרור האסירים: "המדינה מתנהלת בצורה מופרעת"
אלמוג כהן: "קורא לציבור לבוא ולהביע את דעתם מול בג"ץ"

צביקה פוגל (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
צביקה פוגל (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

ההצעה אף קיבלה את תמיכת ועדת השרים לחקיקה, למרות שיוזם החוק הוא חבר אופוזיציה. אל הצעת החוק של דוידסון הצטרפו 15 חברי כנסת, מתוכם שני חברי עוצמה יהודית: צביקה פוגל ואלמוג כהן. אבל, לפיד התנה את קידום החוק במחיקת שמם מההצעה.

לאחר שהתברר לפוגל וכהן שזה התנאי, החליטו שני חברי הכנסת מעוצמה יהודית להסיר את שמם ושלחו למזכירות הכנסת בקשה ששמם ימחק מההצעה, על מנת לאפשר את העברת החוק.

אלמוג כהן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אלמוג כהן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

מטעמו של ח"כ צביקה פוגל נמסר: "איני מתעסק בקרדיטים. חשיבות החוק היא מעל לכל פוליטיקה". גם ח"כ אלמוג כהן הגיב לדרישה של לפיד: "אכן הסרתי את חתימתו מהצעת החוק החשובה הזו בעקבות הווטו שהניח ראש האופוזיציה לפיד לחבר סיעתו ח"כ סימון דוידסון, אני מאחל הצלחה לח״כ דוידסון בהמשך החקיקה".

עוד הוסיף: "צר לנו כי יאיר לפיד בוחר לשתף פעולה עם עופר כסיף אך לא עם ח״כ אלמוג כהן, זה מעיד על לפיד יותר מאשר על כסיף".

מלשכתו של יאיר לפיד נמסר אחרי פניית "מעריב": "מפלגת יש עתיד לא תשתף פעולה עם עוצמה יהודית. זו מפלגה לא לגיטימית".