"עורבבו שיקולים זרים בעקבות החקירה בהאג": פרקליט המדינה עמית איסמן מבקש לפתוח בחקירה נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בחשד להסתה נגד תושבי עזה, כך דיווח היום (שלישי) הכתב אבישי גרינצייג בכאן 11. לפי הדיווח, עכשיו ההחלטה היא בידי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, האם לפתוח בחקירה, ולפי ביקורת שנשמעת מלשכתו של איסמן - אין לכך היתכנות בחוק הישראלי, ולא יוגש כתב אישום, לדבריהם.

מטעם היועצת המשפטית לממשלה והפרקליטות נמסר: "כפי שמדינת ישראל הודיעה לבית הדין הבין-לאומי בהאג, כלל ההתבטאויות בעניין אשר עלולות לעלות כדי עבירה פלילית נבחנות. בניגוד לפרסום, לא התקבלו החלטות בנושא על ידי ראשי מערכת אכיפת החוק".

השר בן גביר: "אוכל לילדים בעזה? שיחזירו את אריאל וכפיר ביבס"
סערת תחקיר ה"ניו יורק טיימס": זה מה שבאמת קורה בצה"ל | אבי אשכנזי

השר לביטחון לאומי הגיב: "לא ייאמן! פרקליט המדינה מנסה להעמיד לדין שר ישראלי, על "הסתה" נגד אזרחי מדינת אויב שרקדו על הדם של החיילים שלנו ברחובות עזה בשביעי לאוקטובר. ככה נראית תפירת תיקים בשידור חי, על ידי מערכות הדיפ-סטייט של היועצת המשפטית לממשלה. במקום שהשב"כ ופרקליט המדינה יעשו סיכולים ממוקדים בעזה, הם מנסים לעשות סיכול ממוקד לשר בישראל. הניסיון לא יצליח".

לפי הדיווח בכאן 11, הבקשה הוגשה בחשד להסתה לאלימות לתושבי עזה על רקע המלחמה, אך כרגע ממתינים לעמדתה של היועצת המשפטית לממשלה. הנושא עדיין בדיונים, לא התקבלה החלטה סופית, ומפי כאן חדשות, דווח מלשכתו של איסמן: "יש לציין שבתוך המעגל המצומצם של פרקליט המדינה, שבד"כ מאוד לויאלי כלפיו, נמתחת ביקורת חריפה על המהלך והפרקליט. הם אומרים שבוודאות החקירה לא תוביל לכתב אישום, כי משפטית לפי בית הדין בישראל אין לכך הצדקה, ויש שטוענים שהבקשה לפתיחה בחקירה נועד לרצות את בית הדין בהאג ולהראות להם שפותחים בחקירה גם על התבטאויות - ועל כן עולה התהייה האם עורבבו שיקולים זרים".

גלי בהרב מיארה, איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90,אריה לייב אברמס, פלאש 90)
גלי בהרב מיארה, איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90,אריה לייב אברמס, פלאש 90)

נזכיר כי השר התבטא בחודשים האחרונים בעד עידוד הגירה והתיישבות ברצועה, אפילו באפריל האחרון ב"צעדת עזה" שהתארגנה על ידי פעילי ימין שתומכים בחזרה למגורים ברצועה, בה אמר: "כדי שהבעיה לא תחזור, צריך שני דברים שחייבים לעשות: אחד- חוזרים לעזה עכשיו, חוזרים הביתה, חוזרים לארצנו הקדושה, ושניים- עידוד הגירה. לעודד עזיבה מרצון של התושבים בעזה. זה מוסרי! זה רציונלי! זה נכון! זאת האמת! זאת התורה וזאת הדרך היחידה! וכן, זה גם הומניטרי".