ב"ניו יורק טיימס" פורסם היום (רביעי) דיווח בנוגע לשיחה שהתקיימה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, זאת לאחר המתקפה חסרת התקדים של איראן נגד ישראל בחודש אפריל האחרון. על פי הדיווח, נתניהו ניסה לשכנע את ביידן כי יש לבצע מתקפת נגד משמעותית. עם זאת, ביידן התנגד לכך בתוקף. 

ביידן הבהיר לנתניהו כי יסיר את תמיכתו בישראל במידה שתתבצע מתקפת נגד חריפה. "תן לי להיות ברור, אם אתה פותח במתקפה גדולה על איראן, אתה לבד", מסר ביידן לנתניהו", ציין על פי הדיווח. 

גורמים בחמאס חושפים: המסר שהעביר יחיא סינוואר להנייה
לא בגלל החום וגם לא הלחות: זה הולך להיות הקיץ הקשה ביותר בתולדות המדינה | אפרים גנור

בתוך כך, הבוקר דווח ברשת CNN כי השניים צפויים להיפגש בסוף החודש בוושינגטון. הפגישה צפויה להתרחש בצל המחלוקת העזה בין ישראל לארצות הברית בעיקר סביב הלחימה בעזה ומשבר החימושים.  שיא שלילי חדש נרשם בסרטון שפרסם ראש הממשלה לפני כשבועיים, שבו הוא האשים בפומבי ובאנגלית את ממשל ביידן בעיכוב משלוחי נשק. גורמים בבית הלבן ששוחחו עם אתר "פוליטיקו" האמריקאי בסוף השבוע, העריכו כי התקרית לא תגרור השלכות מרחיקות לכת. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לדבריהם, הממשל מעדיף לפתור את המחלוקות בשיח מול ישראל, במקום לבזבז זמן יקר על סנקציות כאלו ואחרות. "האינטרס שלנו הוא לשמור על יחסי עבודה סבירים עם ממשל נתניהו", הם מסבירים. "כל עסקה שנגיע אליה עם חמאס חייבת לקבל את האישור שלו". עם זאת, הסבלנות בקרב הדרג המדיני בוושינגטון הולכת ואוזלת. שישה גורמים בכירים ששוחחו עם האתר, אמרו כי בעקבות התנהלותו של נתניהו לאחרונה "התסכול מישראל מרקיע שחקים".