עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, התראיינה היום (חמישי) בתוכניתם של ניסים משעל וגאולה אבן סער ב-103FM, והתייחסה למגעים למתווה לעסקת חטופים ותקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עסקת חטופים תצא לפועל? העקרונות שמנחים את המתווה הנוכחי | דיווח
הנכס היקר של חמאס הלך: כך צה"ל שיבש לו את התוכניות לשחזר את ה-7 באוקטובר

"זה בוקר קשה ביותר. אני מבינה שרה"מ אינו מעוניין להגיע לעסקת חטופים, אפילו במחיר של הפסקת המלחמה", אמרה צנגאוקר בפתח דבריה, "ראינו מה קרה אתמול. לפני הגעת תשובת חמאס הרשמית, רה"מ מוציא תדרוכים שמטרתם אחת ויחידה - לסכל שוב בכוונת מכוון את העסקה. גורמים שמעורבים במו"מ מודים שזו הולכת להיות עסקה שיהיו לה מחירים כואבים, ואנו יכולים להתמודד איתם. רה"מ ממחיש בצורה הכי חזקה שניתן להעלות על הדעת שמטרתו היא אך ורק לסכל את העסקה". 

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"את רה"מ לא מעניין שהחטופים יחזרו הביתה, שהזירה בדרום תסתיים, שתהיה הסדרה בגזרה הצפונית, רה"מ מעוניין להמשיך לשמר את הקואליציה שלו, שלהזכירכם סוחטת אותו כדי שימשיך להיות עיקש מול מה שקורה לנו", הוסיפה, "אנחנו לא בחרנו בסינוואר להנהיג את המדינה, בחרנו בהנהגה הזו שכרגע היא ממחנה הימין 'מלא-מלא', והיא עושה הכל כולל תדרוכים, טרפודים מכוונים, לצאת נגד המערכת הביטחונית שלנו, הוא מחליש את המערכת הביטחונית במדינה. הוא הפקיר את האזרחים ב־7 באוקטובר, והוא ימשיך לעשות זאת, אין ברירה, נצטרך לצאת לרחוב בהמוננו ולהפיל אותו".

לאחר מכן נשאלה צנגאוקר האם שמעה מצוות המו"מ שרה"מ נתניהו מחבל במכוון בעסקה, והשיבה "כן". בנוסף אמרה: "אחד משלושת האנשים שעוסקים באופן ישיר במו"מ לעסקה, אמר לי במפורש 'עינב, מכיוון שאני מכהן בתפקיד מאוד רגיש, אני מצטטת - בקונסטלציה הפוליטית שיש לנו במדינה, לצערי לא נוכל להגיע לעסקת חטופים במחיר הפסקת המלחמה'. למה יש צורך לטרפד את העסקה שוב? אני אומרת עכשיו לרה"מ ולכל מי שמעורב במו"מ - זו ההזדמנות האחרונה להציל את המדינה. בלי החזרת החטופים אין לנו מדינה".

לסיום ציינה כי "מערכת הביטחון אומרת לנו שוב ושוב שנדע להתמודד עם המחירים הכואבים שנצטרך לשלם כמדינה עבור שחרור אלפי רוצחים מבתי הכלא. אנחנו 120 משפחות חטופים, לגיטימי שיהיו דעות לכאן ולכאן. אנחנו לא רוצים להסית לאלימות נגד רה"מ ונגד אף אחד מנבחרי הציבור שלנו, אנחנו צריכים להיזהר בלשוננו ולשמש דוגמה לציבור שמקשיב לנו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM