הניצחון במלחמה בעזה נמצא בהישג יד והוא יושג באמצעות שיתוף פעולה בין ישראל לארצות הברית - כך טוען ראש הממשלה בנימין נתניהו, במאמר מיוחד שפרסם הבוקר (חמישי) בג'רוזלם פוסט, לכבוד יום העצמאות האמריקאי, החל היום.

רגע לפני צאתו לארה"ב: חברי הכנסת מכניסים את נתניהו לפלונטר

"ישראל מעריכה מאוד את התמיכה החיונית שארצות הברית סיפקה לה בתשעת החודשים האחרונים", כתב ראש הממשלה, "בימים אלה של משבר לאומי, כשעם ישראל נלחם במלחמת שבע חזיתות למען הישרדותנו נגד איראן ושלוחות הטרור שלה, מעודד לדעת שאנחנו לא עומדים לבד, אלא שיש לנו את תמיכת הדמוקרטיה הגדולה בעולם".

"אופי מתגלה בעתות משבר", הוסיף, "מול הפראות של חמאס בשבעה באוקטובר, קמנו להילחם באויבינו בגבורה, בנחישות ובחוסן שאפיינו את גיבורינו מימי יהושע והמכבים, שעברו לאורך הזמן ללוחמי מדינת ישראל המודרנית. אמריקה עומדת לצד ישראל, מכיוון שהאמריקאים מתרגשים באופן דומה מהמורשת של אבותיהם. בבסיסן, ישראל ואמריקה מונחות על ידי אותן תובנות תאומות. חופש הוא המתנה היקרה ביותר שהאנושות תדע אי פעם והחופש לא ניתן בחינם. צריך תמיד להיות מוכן להילחם עבורו".

"אנחנו, הישראלים, ראינו בשבעה באוקטובר מה יקרה אם נאבד את החופש שלנו. אנחנו מבינים שזו לא מלחמת ברירה, אלא מלחמת הישרדות. לישראל, דמוקרטיה שוחרת שלום ובעלת בריתה הקרובה ביותר של ארצות הברית במזרח התיכון, פלש צבא של ג'יהאדיסטים, הנכונים להשמדה והכנעה. אותם כוחות תקפו את אמריקה ב-11 בספטמבר. העמידה לצד ישראל היא טבעית ומיידית עבור האמריקאים. הם הבינו שכדי שהרצח והעריצות הזו תסתיים - ישראל חייבת לנצח".

"שלטון האייתוללות הרודני של איראן עומד בפסגת ציר הג'יהאד, הרצח והמלחמה", סיכם ראש הממשלה בטור המיוחד, "הם ועוזריהם רואים בישראל ובארצות הברית אויבים. התוצאה של מלחמה זו אינה מוטלת בספק. ישראל תישאר נאמנה למורשתה העתיקה והמודרנית. אנחנו ננצח במלחמה הזו".