תנועת הימין "החזית האזרחית" ממשיכה במחאה של נגד מדיניות הממשלה ודורשת ממנה לקיים מדיניות לאומית, כאשר במוקד עכשיו מחדל שחרור מנהל בית החולים שיפא, מחמד אבו סלמיה.

היום (חמישי), התנועה הפיצה מודעות עם תמונתו של אבו סלמיה מחבק את שלט עם תמונה של השר לביטחון לאומי בן גביר ו"מודה לו" על שחרורו לעזה.

לדברי דבורה גונן, מנכ"לית "החזית האזרחית" הקמפיין לא אישית נגד בן גביר אלא בעד לדרוש ממנו להביא למימוש מדיניות של ממשלת ימין: "כמה שמחנו כשהייתה ממשלת ימין מלא אבל אנחנו רואים שזה לא קורה והמטרה שלנו היא להשיב את בן גביר לחיק הימין האמיתי. זו המטרה".

שוקרן בן גביר (צילום: החזית האזרחית)
שוקרן בן גביר (צילום: החזית האזרחית)

הקמפיין היום הוא לא הראשון שמכוון דווקא לבטן הרכה של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. לפני כחודש הם הוציאו חוברת בשם "המצפן של איתמר" וקמפיין עם הסרטון "בן גביר, ימין אבל פחות", סרטון ביקורת לגבי ההתנהלות של בן גביר שמשלב משפטים כגון "כהנא צדק אבל לא לגביך – סכנה חולשה יהודית לפניך". 

מספר המתנדבים בשירות האזרחי זינק במאות מאז תחילת המלחמה
"נשוב לרקוד על הריסות הבתים בעזה": הסרטון שהימם את ראשי חמאס

גונן, שאיבדה את בנה דני ז"ל בפיגוע בשנת 2015 היא פעילה שנים רבות נגד מדיניות מקלה למחבלים ובדרישה לענישה מחמירה כלפי מחבלים וארגוני טרור.

בשבועות האחרונים היא מובילה את המאבק נגד הממשלה, שמאגפת אותה מימין ודורשת ממנה לקיים את ההבטחות לציבור שבחר בהם. לטענתה הקמפיין כעת מתמקד בבן גביר לאור העובדה שהוא עצמו ממצב את עצמו כתור הדמות הכי ניצית בממשלה, ולכן היא דורשת דווקא ממנו לשנות את התפיסה הביטחונית: "אם הוא מסוגל לא לקיים את ההבטחות שלו, אז שיפנה את הדרך. אחרי ה-7 באוקטובר אין יותר תירוצים".