אחרי הסערה הציבורית סביב ההחלטה לחבר לרצועת עזה קו חשמל ישראלי, ועדת החוץ והביטחון תקיים בקרוב דיון מיוחד בנושא, לאור דרישת חברי הוועדה.

גורם בכיר: בפעם הראשונה, חמאס הסכים למתווה ללא עצירת המלחמה
מה שטוב לאירופה טוב לישראל? הצעד של הממשלה נגד עליות המחירים

ח"כ שרון ניר (ישראל ביתנו) היא שיזמה את הבקשה לדיון, וצירפה לפנייה שנשלחה ליו"ר הוועדה יולי אדלשטיין את החתימות של חברי ועדת החוץ והביטחון הבאים מטעם הקואליציה והאופוזיציה: גדעון סער, עידן רול, לימור סון הר-מלך, בועז ביסמוט, ניסים ואטורי ומאיר כהן.

לאור העובדה שעל הבקשה לדיון המיוחד חתמו שליש מחברי הוועדה, אדלשטיין מחויב לכנס ישיבה דחופה על פי דרישת חברי הכנסת.

בפנייה של חברת הכנסת ניר נכתב: "בניגוד להגיון בריא ולמטרות המלחמה, חידוש אספקת חשמל, מים לצד עשרות משאיות סיוע לארגון הטרור חמאס - רק מחזקים את אחיזתו ברצועת עזה ושוחקים את ההישגים הטקטיים של הצבא. יתרה מכך, גם כעת, תשעה חודשים לאחר לחימה ממושכת, חמאס באמצעות המשאבים המועברים לו, ממשיך לנקוט פעולות טרור אלימות כלפי מדינת ישראל ומחדש את כוחו על מנת להמשיך ולשלוט ברצועה".

עוד היא הוסיפה: "חמאס מנצל את החשמל והסיוע שמועבר למטרות טרור ולא לטובת רווחת האוכלוסייה המקומית. ההחלטה על אספקת החשמל תסייע בידי החמאס לתפעל מתקנים צבאיים, מחסני נשק ומערך רקטי שמשמשים לפגוע באוכלוסייה האזרחית בישראל. מדינת ישראל חייבת לפעול לשינוי מדיניות בהקדם ולהפסיק לאלתר את יחסי התלות של רצועת עזה במדינת ישראל. חובתנו להתפכח אחרי אירועי השבעה באוקטובר ולא לאפשר לחמאס לבנות את כוחו לשבעה באוקטובר הבא".