סקר מנדטים: על רקע המשך מלחמת ההתשה בצפון, הפעולה הקרקעית המתמשכת ברפיח והיעדר פריצת דרך בסוגיית החטופים, מפלגת ימין חדשה שבה חברים אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, יוסי כהן, איילת שקד וגדעון סער, מגדילה השבוע את כוחה ב־2 מנדטים ל־29 - ומתבססת כמפלגה הגדולה ביותר, בפער משמעותי של 10 מנדטים מהליכוד, שנמצאת אחריה עם 19 מנדטים. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף Panel4All.

הנפגעת העיקרית מהתחזקות מפלגת הימין, גם הפעם, היא המחנה הממלכתי, שמאבדת 7 מנדטים ויורדת ל־16 בלבד. עוד עולה מהנתונים כי מפלגת הציונות הדתית יורדת בתסריט כזה אל מתחת לאחוז החסימה, עם 2.7% תמיכה בלבד. גוש האופוזיציה מתחזק משמעותית בתסריט כזה ועומד על 66 מנדטים, ללא המפלגות הערביות, מה שמאפשר לו להקים קואליציה יציבה יחסית.

פתרון למשבר? התפקיד המסתמן לבכיר מיו״ש שאיטליה סירבה לקבל כשגריר | פרסום ראשון
עוד יכתבו על זה ספרים: מיד אחרי התקיפה של איראן, נחשף האיום של ביידן לנתניהו | דיווח דרמטי

עוד עולה מסקר "מעריב", שכאשר מצורפת לתסריט הזה מפלגת מילואימניקים בראשות יועז הנדל, המפלגה החדשה מקבלת 6 מנדטים. הם הגיעו בעיקר ממפלגת הימין המאוחדת (2), מהליכוד ומיש עתיד (מנדט כל אחת) וממתלבטים (2 מנדטים).

בתסריט כזה (שוב, ללא מפלגת הציונות הדתית), מתחזקת האופוזיציה (כולל מפלגת המילואימניקים) לכדי 68 מנדטים, והקואליציה הנוכחית יורדת ל־42 בלבד.

מסקר "מעריב" עולה עוד כי הפער בהתאמה לראשות הממשלה בין בני גנץ (43%) לבנימין נתניהו (36%) עומד הפעם על 7% - דומה לזה שהיה בסקר קודם.

בנימין נתניהו מתייחס לדיווח ה"ניו יורק טיימס" על המלחמה (צילום :דוברות רה"מ)

לעומת זאת, הן על אביגדור ליברמן והן על יאיר לפיד גובר נתניהו בפער של 4% בלבד. לעומתם, נפתלי בנט, עם 48% תמיכה, (כמו בסקר הקודם) הגדיל השבוע את הפער מול נתניהו (33% לעומת 36% בסקר הקודם).

לגוש הקואליציה יש בסקר הנוכחי 50 מנדטים (לעומת 47 מנדטים בסקר הקודם, ומאחר שהציונות הדתית עוברת הפעם את אחוז החסימה), לאופוזיציה – 60 מנדטים, ולמפלגות הערביות – 10 מנדטים.

יצוין כי ישראל ביתנו עוברת בסקר הנוכחי את יש עתיד, עם 14 מנדטים לעומת 13. לגוש הקואליציה הקיימת יש על פי התסריט הזה 42 מנדטים, לגוש האופוזיציה 62, למפלגת מילואימניקים 6 ולמפלגות ערביות 10.

בתשובה לשאלה, מי מהשניים, בנימין נתניהו או בני גנץ, מתאים יותר להיות ראש ממשלת ישראל? התשובות היו: גנץ 43%, נתניהו 36%, לא יודע 21%.

בתשובה לשאלה: מי מהשניים, בנימין נתניהו או אביגדור ליברמן, מתאים יותר להיות ראש ממשלת ישראל? התשובות היו: נתניהו 37%, ליברמן 33%, לא יודע 29%.

בתשובה לשאלה: מי מהשניים, בנימין נתניהו או נפתלי בנט, מתאים יותר להיות ראש ממשלת ישראל? התשובות היו: בנט 48%, נתניהו 33%, לא יודע 19%.

בסקר, שהתקיים ב־3־4 ביולי, השתתפו 600 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה עומדת על 4.2%.