אמש, במהלך ישיבת מועצה בעיריית ערד, התבטא חבר המועצה דודי אוחנונה מ"יש עתיד" באמירה קשה על מתנדבי זק"א, ששרתו במהלך המלחמה במחנה שורה וביצעו זיהוי גופות כחלק מתפקידם המורכב. באמירתו הקשה ציין תחילה את חשיבות תפקיד החיילים לעומת מתנדבי זק"א: "בני היה לוחם בתוך עזה והבת שלי יושבת בקרייה בבור כבר תשעה חודשים. הם לא משחקים במשחקי שקים". דבריו עוררו את זעמם של חברי מועצה רבים, שהפצירו בו מיד לחזור בו מדבריו.

דבריו של אוחנונה הגיעו לאחר דבריו של סגן ראש העיר משה קווס, יו"ר זק"א בערד, שדיבר על התנדבות חסידי גור מערד בזיהוי החללים במחנה שורה. במועצה ישבה גם אשתו של קווס, שאחיה נרצח בשדרות ואנשי זק"א זיהו את גופתו אחרי שלושה שבועות.

ראש העיר, יאיר מעין, גינה בחריפות את דבריו של אוחנונה: "אני מגנה בשאט נפש את דבריו המבזים של חבר מועצת עיריית ערד, דודי אוחנונה מיש עתיד, שקרא לאנשי זק"א ששירתו במלחמה במחנה שורה במלאכה הקדושה של זיהוי החללים של הטבח ב-7 באוקטובר 'משחקים בשקיות'. זוהי פגיעה קשה וחמורה בזכרם של חללי צה"ל ואזרחים שנרצחו, נטבחו ונאנסו ע"י המחבלים ב-7 באוקטובר. חילול זכרם במועצת העיר הוא שיא השפל שיהודי יכול לעלות בדעתו, וכל זאת עשה ליד משפחות שכולות בקהל".

תגובת כפיר לוי-עוזר ראש העיר: אני מגנה בתוקף את דבריו המבזים של חבר המועצה דודי אוחנונה שכינה את עבודת הקודש של אנשי זק"א "משחקי שקים". כיהודי וישראלי אני מתבייש בדבריו אשר מהווים פגיעה חמורה בזכרם של חללי צה"ל ואזרחים שנרצחו ולצערנו נאספו בשקים האלה. אני מודה לאנשי זק"א ומוקיר אותם על עבודת הקודש שמבצעים בכל האירועים הקשים הפוקדים את מדינתנו. אני קורא מכאן לחבר המועצה אוחנונה לחזור בו מדבריו ולהתנצל ויפה שעה אחת קודם".

מנכ"ל זק"א דובי ויסנשטרן, הגיב: "לא ניתן לעבור על סדר היום לאחר דבריו הקשים והמזלזלים של דודי אוחנונה חבר מועצת העיר ערד במתנדבי זק"א העוסקים במלאכת הקודש הקשה מכל בטיפול בנרצחים הקדושים במלחמת חרבות ברזל. זה פוגע במתנדבים, במשפחות הנרצחים ובכל ישראלי ויהודי. ארגון זק"א אינו ארגון פולטי, זה ארגון של עם ישראל ופועל בשליחותם, הארגון חרט על דגלו את כבוד החיים והמתים ואנו נמשיך בעשיה הקדושה של הצלת חיים וטיפול בהרוגים. לזק"א יש ר"ת נוסף זה קירוב אחים אנו נמשיך לפעול לקירוב וחיבור כל הקצוות בעם. ולא ניתן למי שמנסה לפגוע בנו למנוע מאיתנו את העשיה והשליחות שאנו עושים".

משה קווס, מפקד זק"א ערד וסגן ראש העיר ערד אמר "כמה מצער שדווקא בימים קשים ומורכבים אלה יש מי שבוחר להשתלח במתנדבי זק"א המסורים שמסרו את נפשם למען כבוד הנרצחים הקדושים. אני מקווה מאוד שחבר מועצת העיר ערד דודי אוחנונה יחזור בו מדבריו הקשים ויבקש סליחה ממאות מתנדבי זק"א. הארגון הוקם מתוך מטרה לכבד את אלה שרק נותר לכבד אותם וככזה הוא ימשיך ללא השתייכות פוליטית או מגזרית. בהזדמנות זו אני מחזק את המתנדבים ומודה לאלפי האזרחים ששיגרו הודעות תמיכה וחיזוק. רק יחד ננצח".

תגובת חבר המועצה דודי אוחנונה: ״לא נאמר מילה אחת על המתנדבים שעשו עבודת קודש. מדובר שיש נסיון להלביש את ההתנדבות שלהם על כל החרדים שמסרבים להתגייס ואף מפרסמים זו מעל כל במה״.