טל שניידר, עיתונאית זמן ישראל, וישראל כהן, עיתונאי רדיו קול ברמה, שוחחו הבוקר (שישי) עם רון קופמן ונדב העצני ב-103FM והתייחסו למגעים לעסקת חטופים ולהתפתחויות האחרונות בזירה הפוליטית בארץ ובארה"ב.

שניידר פתחה בהתייחסות לעסקת החטופים: "לא מרגישים בצד שלנו רצון לסיים את העסקה הזאת. אני חושבת שאי אפשר לחסל את הצד השני, כל עוד יש לנו אנשים חיים בפנים. עד אז ידינו קשורות באזיקונים. ביום שתהיה עסקה, נוכל לעשות את זה".

השרה סטרוק נגד עסקת חטופים: "זה אסון לכל מדינת ישראל וזה לא יקרה"
חבר יש עתיד באמירה קשה על מתנדבי זק"א: "משחקים במשחקי שקים"

כהן המשיך: "עד עכשיו נתלינו בכך שסינוואר הוא הסרבן, ועכשיו יש פתח. זה מוטל על ראש הממשלה. עכשיו יש לחץ של המשפחות, של המערכת הביטחונית ושל גלנט. יש לו את ביידן על הראש לפני שהוא מגיע לנאום בארה"ב".

"בציונות הדתית ובעוצמה יהודית הסנטימנט של המצביעים מתנגד לעסקה, אבל זה לא ככה בקרב מצביעי הליכוד", הוסיף ואמר, "גם המפלגות החרדיות יתמכו בכל עסקה שנתניהו יביא על השולחן. הערכים של הציונות הדתית שונים מהערכים של החרדים שבראשם פדיון שבויים. בנושא של משפחות החטופים יש הבדל משמעותי בין הציונות הדתית לבין החרדים".

על מצבו הפוליטי של הנשיא ביידן אמרה שניידר: "הדמוקרטים במשבר פנימי משל עצמם, והם הפסיקו להתעסק בנו. נכנסו לשלב ה'ברווז המכהן'. החל ממה שקרה לפני שבוע נגמר המשחק. בחצי השנה הקרובה ביידן גמור מבחינה ציבורית. גם כי הוא נראה רע ונראה חלש".

העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

עוד הוסיפה כי "אפילו אם הוא ייבחר, זו משמעות המעמד שלו כ'ברווז מכהן'. אני מעריכה שיהיו ארבעים עד שישים חברי קונגרס שיחרימו את ההופעה של נתניהו בקונגרס, אבל זה לא מעסיק את התקשורת האמריקנית. אם הוא יעביר היום את הכהונה שלו לקאמלה או מישהו אחר, ישאלו אותו מדוע הוא הנשיא עכשיו".

בהתייחסות לנושא 'המורדים' בליכוד, ציין כהן: "אני רואה משהו משמעותי לפחות מבחינת המפלגות החרדיות. דרעי אומר שהוא שולט במפלגה שלו, אז למה נתניהו לא שולט במפלגה שלו? חוק הרבנים, שהיה מוטעה להביא אותו, הראה להם את הכיוון בנושא לחוק הגיוס. אם הוא נכשל בנושא פעוט כזה, איך הוא יצליח ליישר את החברים שלו לקראת חוק חשוב כמו חוק הגיוס? ברגע שצווים יגיעו לבני ישיבות, הם יגבירו את הלחץ על נתניהו".

שניידר סיכמה: "אין חוק ולא יהיה חוק חדש. על פי החוק הקיים הצווים עומדים לצאת. אנחנו רואים שמאז שגנץ עזב את הממשלה, הקואליציה לא מצליחה להעביר מהלכים. ככה זה המצב".