המגעים לעסקת חטופים: יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ שוחח היום (שישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברקע המגעים למתווה להשבת החטופים. גנץ ציין בפני ראש הממשלה כי המחנה הממלכתי תיתן גיבוי מלא לכל מתווה אחראי שיביא להשבת החטופים.

מתקרבים לעסקה? התנאי עליו חמאס לא מוותר, והברכה מנסראללה
לארצות הברית נמאס: הסעיף שעשוי לסנדל את חמאס וישראל בעסקה

״ראש הממשלה, לפני שמונה חודשים קיבלנו יחד החלטה אמיצה וכואבת עם מחיר וסיכונים. החזרנו מעל 100 חטופות וחטופים למשפחותיהם ואוהביהם. נתנו אוויר לנשימה לאזרחי ישראל. נכון, מולנו אויב אכזר. לא הכל תלוי בך. אבל עליך לגלות מחויבות, נחישות וכנות כוונות גם הפעם. גם כשהמחירים כבדים יותר. אתה יודע כמוני, שמאז המתווה הקודם, איבדנו רבים כל כך מהחטופים שמתו בשבי. זה לא הזמן למשחקי אגו עם שר הביטחון - לחטופים אין זמן".

"אם תיקח את ההחלטה הנכונה ותביא מתווה אחראי - יהיה לך גיבוי מלא מחבריי וממני, וחשוב מכך - יהיה לך גיבוי לאומי רחב מהעם.
זו ההחלטה הנכונה אסטרטגית. זה הדבר היהודי לעשות", הוסיף.

בני גנץ, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל,הדס פרוש , פלאש 90)
בני גנץ, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל,הדס פרוש , פלאש 90)

כאמור, השבוע המוסד אישר כי המתווכות בעסקת החטופים העבירו לצוות המשא ומתן את התייחסות חמאס למתווה עסקת החטופים. "ישראל בוחנת את ההתייחסות ותשיב למתווכות את תשובתה" נמסר.

כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר להוציא את משלחת המשא ומתן בעניין החטופים לאחר דיון מקדים שקיים ובהמשך לתשובה שהעביר חמאס על ההצעה האמריקאית. גורם מדיני מסר השבוע כי "ראש הממשלה חזר והדגיש שהמלחמה תסתיים רק לאחר השגת כל יעדיה ולא רגע אחד לפני". הבית הלבן בירך את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לשלוח את צוות המשא ומתן לדוחא ו"לקדם את הפסקת האש ברצועה".