ארבעה חברי כנסת מהליכוד דורשים מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להחליף באופן מיידי את שר הביטחון, יואב גלנט, ואת ראשי מערכת הביטחון. לטענתם, מערכת הביטחון מתעלמת משר הביטחון ולכן הוא אינו מנהל את המערכה בפועל. הם דורשים למנות במקומו שר ביטחון "אזרחי" שיגיעו כגורם חיצוני ולא מתוך המערכת הצבאית. 

חברי הכנסת אושר שקלים, טלי גוטליב, אריאל קלנר וקטי שטרית מהליכוד שיגרו היום (שישי) מכתב לראש הממשלה בו נטען כי בשל חשש מהרחבת המערכה בצפון, ובשל חוסר אמון בשדרת הפיקוד במערכת הביטחון לאחר מחדל השבעה באוקטובר, הם דורשים להחליף באופן מיידי את שר הביטחון, הרמטכ"ל, דובר צה"ל וכן אלופים במטכ"ל ובפצ"רית. 
מתקרבים לעסקה? התנאי עליו חמאס לא מוותר, והברכה מנסראללה  
"לא הזמן למשחקי אגו": גנץ מעניק גיבוי מלא לנתניהו לביצוע עסקת חטופים   

דברי שר הביטחון גלנט (צילום :שחר יורמן )

בפנייתם נכתב: "מדינת ישראל נמצאת על סף הרחבת המערכה בזירה הצפונית. לאור הערכות כי במקרה זה קיימת סכנה לפגיעה משמעותית בחזית ובעורף וכי אנו נדרש למחירים כואבים, קיים צורך אקוטי להסדרת מערכת היחסים והגבולות שבין הדרג הצבאי לדרג המדיני". 

הח"כים מונים במכתבם כשלים של בכירים במערכת הביטחון, בין היתר: "ראש הממשלה ושר הביטחון לא עודכנו על ידי הרמטכ"ל ומערכת הביטחון בליל השביעי באוקטובר אודות המתקפה המסתמנת" וכן, "אודות אפשרות חילוץ של חטופים - ימים ספורים מפרוץ המלחמה". 

דובר צה''ל תא''ל דניאל הגרי (צילום: דובר צה''ל)
דובר צה''ל תא''ל דניאל הגרי (צילום: דובר צה''ל)

עוד נטען: "דובר צה"ל התבטא ש'אי אפשר להשמיד את חמאס' - בניגוד למטרות המלחמה המוגדרות". וכן "הפצ"רית כובלת את ידי הלוחמים ונותנת חסינות למחבלי חמאס פשוטו כמשמעו ובכך אף קיימת סכנה לשלום חיילנו הקדושים. העובדה שהרמטכ"ל נותן תוקף להחלטות אלו מהווה פגיעה ערכית ומבצעית". בנוסף "השבוע שוחררו 50 מחבלים שידיהם מגואלות בדם אחינו ואחיותנו לרבות רב המחבלים, מנהל מפקדת הטרור של בית חולים שיפא". 

הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)

בהמשך כתבו הח"כים: "ככה לא מנצחים!!! לפני שאנחנו נכנסים למערכה כה משמעותית מול לבנון וחיזבאללה - חייבים לקיים שידוד מערכות. זו אחריותנו כנבחרי ציבור וחברי סיעתך לדרוש את הטעון שיפור למען הניצחון". 

הח"כים דורשים: "החלפתו של הרמטכ"ל ו\או בכירים במערכת הביטחון לרבות אלופים במטכ"ל, הפצ"רית ודובר צה"ל. החלפתו של שר הביטחון אשר מערכת הביטחון מתעלמת ממנו והוא אינו מנהל בפועל את המערכה. הצבת שר ביטחון 'אזרחי' שאינו מתוך המערכת".