ענת אנגרסט, אמו של החטוף מתן אנגרסט, אמרה הערב (שבת) בעצרת לשחרור החטופים כי קיבלה אות חיים מבנה. ״קיבלתי אות חיים ממתן - סרטון בו הוא מישיר מבט פצוע אל המצלמה ופונה לראש הממשלה: ׳נתניהו, אני לא מבין איך זה קרה אבל אני סומך עליך שתוציא אותי מפה׳״.  שחר מור (זהירו), אחיין של אברהם מונדר, נעצר באלימות באיילון צפון.

״אני נחשבת לבת מזל בקרב משפחות החטופים, אני קיבלתי אות חיים ממתן, בסרטון שחיילנו מצאו בעזה", סיפרה. "בסרטון נראה מתן, הבן שלי, כשהוא מישיר מבט פצוע אל המצלמה ופונה אליך, ראש הממשלה.

מתן אנגרסט (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
מתן אנגרסט (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

"הוא צועק: 'נתניהו, אני לא מבין איך זה קרה אבל אני סומך עליך שתוציא אותי מפה'. כמה אכזבה מתן, ראש הממשלה לא הוציא אותך משם, לא דיברו עליך בכלל בפעימה הראשונה ולא מדברים עליך בפעימה הבאה. המדינה שנלחמת עליה החליטה שאתה נשאר שם. אתה לא ילד כי אתה מעל גיל 18, לא אישה, לא קשיש ולא חולה כרוני. אתה "רק" חייל שנלחם והיה מוכן להקריב את עצמו. אז אתה נשאר שם…במנהרות, בחושך כשאתה פצוע, מדמם, מי יודע אם עוד שורד.

"אני פונה אליך, ראש הממשלה נתניהו ומזכירה לך: מתן הוא חייל גיבור אבל קודם כל הוא ילד שגדל במדינת ישראל ועל ערכיה, שנתן לי את התואר אמא לפני 21 שנים. ואתה נתניהו הענקת לי את התואר אמא לילד חטוף בגיהנום לפני תשעה חודשים״.

מוקדם יותר הערב, בהצהרת משפחות חטופים בשער בגין נאמו קרובי משפחות החטופים. הם קראו לנתניהו לאשר עסקה, ואמרו: "נתניהו, ראינו איך שוב ושוב טירפדת עסקאות ברגעי האמת. הלב שלנו בכל פעם התנפץ לרסיסים. פעם אחת שים את טובת המדינה והאזרחים בעדיפות עליונה, על פני טובתך האישית. גלנט, דרעי, ראשי מע' הביטחון וצוות המו"מ, כל העיניים נשואות אליכם: אל תיתנו לו לטרפד שוב את העסקה".

עוד הוסיפו: "רוב מוחץ בציבור תומך בהחזרת החטופים ובסיום המלחמה עכשיו - העם בעד עסקה, העם רוצה להציל חיים. אנחנו קוראים לציבור, אם יש רגע אחד שבו צריך לקום מהספה ולהשמיע קול - הרגע הזה הגיע! זה עכשיו צאו לרחובות, תפעילו כל לחץ, אל תרפו".

חמאס יורד מהעץ? בכירים בארגון מאשרים הסכמה עקרונית לעסקה

הצהרת משפחות החטופים בשער בגין ליד הקריה בתל אביב (צילום :אבשלום ששוני)

עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר, אמרה: "זהו היום ה- 274 שבו בני משפחותינו האהובים נמצאים בשבי בגיהינום בעזה.
לראשונה מזה חודשים ארוכים אנחנו מרגישים תקווה. לראשונה אני מרגישה שאני קרובה לחבק את מתן שלי, וכולנו מרגישים שאנחנו קרובים יותר מאי פעם לקבל בחזרה את אהובינו. זו הזדמנות שאסור להחמיץ!".

היא פנתה לנתניהו: "ראינו איך שוב ושוב טירפדת עסקאות ברגעי האמת. הלב שלנו בכל פעם התנפץ לרסיסים. שלא תעיז לשבור לנו את הלב שוב! נתניהו, אנחנו לא מוכנים לשמוע יותר על גורם ביטחוני או מדיני או שום גורם! די לטירפודים! כולם כבר רואים. זו חובתך להחזיר את כל האזרחים שהפקרת! פעם אחת שים את טובת המדינה והאזרחים בעדיפות עליונה, על פני טובתך האישית!".

בקריאה לעם, אמרה: "ואנחנו קוראים לעם עכשיו כשהגענו לרגע האמת: רק לחץ ציבורי יביא לעסקה, צאו איתנו לרחובות! שוב ושוב! ביחד נביא את העסקה ונציל חיים!".

דני אלגרט (צילום: אבשלום ששוני)
דני אלגרט (צילום: אבשלום ששוני)

דני אלגרט, אחיו של איציק אלגרט: "העם איתנו. רואים את זה בכל סקר, רק אתמול פורסם שרוב מוחץ בציבור תומך בהחזרת החטופים ובסיום המלחמה עכשיו. העם בעד עסקה. העם רוצה להציל חיים. העם רוצה את החטופים בבית. העם מבין שלא תהיה למדינה תקומה בלי החזרת כל החטופים!".

"וחבורת קיצוניים בממשלה, המנותקים מהעם, רוצים לגזור את דינם למוות. מצופה ממנהיגות, לפעול לפי רצון העם ולשמוע את הזעקה של הציבור. רק לחץ ציבורי על נתניהו ושותפיו המפקירים, יביא לעסקה שתציל את החטופים!", סיים את דבריו.

יפעת קלדרון (צילום: אבשלום ששוני)
יפעת קלדרון (צילום: אבשלום ששוני)

יפעת קלדרון, בת דודו של עופר קלדרון: "לכן אנחנו קוראים לציבור, אם יש רגע אחד שבו צריך לקום מהספה ולהשמיע קול - הרגע הזה הגיע! זה עכשיו! צאו לרחובות, תפעילו כל לחץ, אל תרפו! החטופים קוראים לנו מהמנהרות להציל אותם! זה עלינו! נתניהו הפקיר - העם יחזיר! החזרת החטופים היא הניצחון האמיתי, זה הזמן של העם להתאחד, להאמין, לקום מייאוש לתקווה, להחזיר את אהובינו הביתה, להחזיר את כולנו הביתה".

אילה מצגר (צילום: אבשלום ששוני)
אילה מצגר (צילום: אבשלום ששוני)

אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר: "גלנט, דרעי, ראשי מע' הביטחון וצוות המו"מ, כל העיניים נשואות אליכם: אל תיתנו לו לטרפד שוב את העסקה! חובתכם לוודא שהעסקה הזו יוצאת לפועל! אסור להחמיץ את ההזדמנות! ואם נתניהו מערים קשיים או תקוע מקלות בגלגלי המשא ומתן – צאו לציבור ואימרו אמת!" היא פנתה גם לציבור: "ואנחנו אומרים לכל הגורמים ולכל הציבור, החטופים סומכים על כולנו שנציל אותם. זה הרגע. בואו נביא יחד את העסקה, נחזיר את כולם ונציל חיים!".