בעיות בדרך לחבירה? "הקמתה של מפלגת הימין הלאומי הליברלי החדשה מתעכבת בשל המאבק בין בנט לליברמן, מי יעמוד בראש", כך אמר היום (ראשון) חבר הכנסת זאב אלקין (הימין הממלכתי) בריאיון ליוסי הדר ברדיו 90FM. זאת, ברקע הדיווח בדבר מגעים בניסיון להגיע לאיחוד גדול בימין לקראת הבחירות הבאות ועל כך שמועמדים מזמינים סקרים ומקיימים שיחות ופגישות.

"אנחנו ויתרנו על האגו ודוחפים לזה וחבל שהמפלגה עדיין לא קמה, זה היה מסייע להקדמת הבחירות", הוסיף אלקין. 

סינוואר לא יודה בזה, אבל לישראל יש את המפתחות לכספות "היהלומים״ של חמאס
חיזבאללה העביר מסר כנקמה על חיסול "המוח": זה האתר האסטרטגי שנבחר

גורמים בימין אמרו בחודש שעבר כי "מה שהיווה מקור להשראה הוא הסקר שפורסם בחדשות 12, יום לאחר פרישת גנץ. הנתונים סיפקו חומר למחשבה לראשי מפלגות הימין ששוקלים את אפשרות האיחוד הגדול".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אחד התסריטים: בבחירות לכנסת מתמודדת רשימה מאוחדת של אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, יוסי כהן וגדעון סער, כאשר יתר המפלגות נותרות ללא שינוי.

גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)
גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)

בנט אף פרסם בחודש שעבר מכתב פתוח לציבור עם רמז לכוונותיו לחזור לזירה. "המציאות הבלתי נתפסת שבה אנו חיים מאז 7 באוקטובר מחייבת הנהגה שיודעת לאחד את העם ולעשות את הדבר הבסיסי ביותר שצריכה לעשות ממשלה: לשים את האינטרס של מדינת ישראל לפני כל שיקול אחר", כתב.

במשאל גולשים שבוצע באתר "מעריב" לאחר הפרסום, בשאלה אם תקום מפלגת ימין חדשה - מי יצטרך לעמוד בראשה, 39.2% תמכו בנפתלי בנט. למקום השני הגיע יו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן עם 28.8%, ובמקום השלישי עם 15.9% סימנו הגולשים - "אחר".

באשר ליוסי כהן ויו"ר מפלגת "תקווה חדשה" גדעון סער, נדמה שציבור הגולשים של "מעריב" מעדיף אותם מחוץ לראשות המפלגה. כהן "זוכה" ל-12.9% מהקולות במשאל, וסער זוכה לתוצאה העגומה - 3.2%.