ממשלת הלייבור החדשה צפויה לבטל בקשה לעיכוב ההחלטה של בית המשפט הפלילי הבינלאומי (ICC) בהאג הנוגעת להוצאת צו מעצר בינלאומי לבנימין נתניהו בשל פשעי מלחמה לכאורה בעזה. ההתפתחות הגיעה כאשר קיר סטארמר, ראש ממשלת בריטניה החדש, אמר לנשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי הוא מאמין שלפלסטינים יש זכות בלתי מעורערת למדינה פלסטינית עצמאית. סטארמר שוחח עם עבאס ביום ראשון על "הסבל המתמשך ואובדן החיים ההרסני" בעזה.

הוא גם שוחח עם ראש ממשלת ישראל נתניהו, והדגיש את הצורך "הברור והדחוף" בהפסקת אש בעזה. "הוא הוסיף כי חשוב גם להבטיח שהתנאים ארוכי הטווח לפתרון שתי המדינות מתקיימים, לרבות להבטיח שלרשות הפלסטינית יהיו האמצעים הכספיים לפעול ביעילות", נמסר בהודעה שיצאה מלשכת ראש הממשלה הבריטי. סטארמר אמר באותה שיחה כי המצב בגבול הצפוני של ישראל, שבו התקיימו חילופי אש עם חיזבאללה בלבנון, הוא "מדאיג מאוד" ו"חשוב שכל הצדדים יפעלו בזהירות".

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: רויטרס)
בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: רויטרס)

בכירים בלייבור עדכנו כי המפלגה ממשיכה להאמין כי ל-ICC, יש סמכות שיפוט על עזה. בערעור שהוגש ל-ICC על ידי הממשלה הקודמת, טענה בריטניה שלבית המשפט אין סמכות שיפוט על אזרחים ישראלים. בקשת הערער שהגישה בריטניה הוגשה בחשאי ב-10 ביוני, אך נחשפה לפני שבועיים על ידי ה-ICC.

בית המשפט הפלילי הבינלאומי נתן לבריטניה עד ה-12 ביולי להגיש את מלוא התביעה, אך כעת נראה כי מאוד לא סביר שהממשלה החדשה תמשיך בכך. אם כך יהיה והממשלה הבריטית החדשה תסיר את תביעת הערעור, יוסר העיכוב הפוטנציאלי על בקשת בית המשפט הבינלאומי להוצאת צווי המעצר.