ראש אכ"א האלוף יניב עשור לא התייצב היום (שני) בוועדת החוץ והביטחון, זאת בפעם השנייה אחרי שגם בשבוע שעבר החליף את מקומו בדיון ראש אגף התכנון האלוף אייל הראל. מי שהחליף את עשור בפעם הנוכחית הוא סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם.

סערת הדרכון הדיפלומטי של יאיר נתניהו: המשטרה החלה בבדיקת הנושא
ח"כ באופוזיציה: "המערב מאפשר לפשעי המלחמה שקורים בעזה להימשך"

בקרב חברי כנסת מתרעמים על העובדה שראש אכ"א לא הגיע ולא הציג במדויק את צרכי כוח האדם של הצבא. לאור מילויו של ברעם את מקומו של עשור, לא ברור האם זה הראשון יגיע לדיון המתוכנן מחר בכנסת או שמא ראש אכ"א יחליף אותו.

זוהי כזכור אינה הפעם הראשונה של היעדרות בכירים בוועדות ודיונים חשובים. כך קרה למשל לפני כארבעה חודשים בדיון בכנסת על פגיעה בעסקים בצפון, עליו אמרה ח"כ לשעבר ענבר בזק כי "כנראה ש-09:00 בבוקר מוקדם להם מדי".

אחרי שלא הגיע לדיון היום בכנסת, חברי ועדת חוץ וביטחון אומרים שהתחושה היא שלא מאפשרים לראש אכ"א להתייצב בפניהם, מכיוון שקיים חשש שהוא לא "יתיישר" למספרים של שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי ביחס ליעדי הגיוס של צה"ל מול המגזר החרדי. יש לציין שחברי ועדת חוץ והביטחון עודכנו שמחר, ראש אכ"א כן אמור להגיע לדיון, אך כאמור החשש של חלק מחברי הוועדה שגם אם האלוף יניב עשור יציב נתונים שונים, כבר דמויות "בכירות" ממנו טענו אחרת.