לקראת פיזור הכנסת? יו"ר ועדת הכספים משה גפני אמר היום (שני) בדיון בוועדה כי "הולכים לקראת פיזור הכנסת". את הדברים אמר לאחר שחבר הכנסת נאור שירי (יש עתיד) הטיח בו: "אם אתה חלש, אפשר לפזר את הבניין הזה". לכך השיב גפני "לשם אנחנו הולכים, לאן שאמרת".

בתוך כך, הכנסת צפויה לצאת לפגרה בסוף החודש, אך חברי הקואליציה לא מפספסים הזדמנות לאתגר את שלמותה. ישיבת ראשי הקואליציה שתוכננה להתקיים היום - בוטלה ברגע האחרון.

שר הביטחון יואב גלנט אמר אתמול בדיון בנושא הארכת שירות החובה בצה"ל: "האיום גובר. מאיפה אתם מתכננים שנביא חיילים? איך אתם רוצים שצה"ל ימשיך להילחם?". שר התקשורת שלמה קרעי ענה לו: "איך את הארכת השירות הסדיר אתה מסכים להעביר שלא בהסכמה רחבה ובחוק הגיוס אתה מתעקש על ההסכמה של גנץ?". 

גלנט הגיב: "ביטחון ישראל נמצא מעל הכל. ביטחון ישראל זה לא פוליטיקה. ביטחון הוא התנאי לקיום שלנו. יש הבדל בין הצורך לגייס חיילים לבין הצורך לפטור אנשים משירות". 

יואב גלנט (צילום: שחר יורמן )
יואב גלנט (צילום: שחר יורמן )

קרעי השיב: "החוק חשוב לכולנו. אבל את זה שר הביטחון מוכן להעביר גם בלי האישור של גנץ. אבל חוק אחר שגם צפוי לגייס חיילים, שאם לא יעבור, יגרום למלחמת עולם, בין היתר בגלל החוק הזה, ויביא להפלת הממשלה, מה שיפגע בביטחון המדינה ויתן ניצחון סינואר. הסכמה רחבה זה שם קוד לתת לגנץ מפתח להפלת הממשלה". 

השרה גילה גמליאל שאלה: "זה מה שיש לנו להגיד?", קרעי השיב לה בבוטות: "כבר יצאת בטריקת דלת, את מוזמנת לצאת שוב". השר אלי כהן הוסיף: "אני מסכים עם השר קרעי. צריך להעביר את החוקים ביחד". השרה עידית סילמן הגיבה: "מסכימה. בממשלה הקודמת שהייתי בה, אף אחד לא חיפש הסכמה רחבה. גם לא שר הביטחון גנץ".