ברקע החשש המתמשך מהאפשרות של מרד בשורות ליכוד: מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו פנו לאחרונה לגורמים מרכזיים בליכוד, כולל ראשי סניפים ובדקו את האפשרות להודיע כי באופן חריג וחד-פעמי ח"כים מכהנים יוכלו שוב להתמודד בפריימריז על משבצות המחוזות ולא במסגרת הרשימה הארצית, כפי שזה נהוג בהתאם לחוקת הליכוד.

מאחורי היוזמה עומד ניסיון להרגיע את חברי הכנסת מהליכוד שנבחרו בפעם הראשונה והיום חרדים לעתידם הפוליטי לאור הסקרים. על פי המידע שמגיע למקורבי רה"מ, אותם ח"כים משמשים יעד לחיזורי האופוזיציה שלא מפסיקה לנסות ולגייס עריקים. אולם, יוזמת אנשי רה"מ לא קיבלה תמיכה של פעילי הליכוד המרכזיים.

בודקים את השטח: סקר נשלח לחברי הליכוד ובתוכו שאלה בנוגע לעסקת חטופים
בליכוד מאותתים לנתניהו? ״שלושת הח״כים האלה ראויים לתפקיד ראש הממשלה״

יש לציין כי בעבר יוזמות כאלה נתקלו בהתנגדות עזה מטעם חברי התנועה שרואים בנוהג המאפשר למועמדים חדשים להיבחר לכנסת במעט קולות מרכיב חשוב בשמירת רעננותה וחיותה של המפלגה.

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נזכיר כי מיד לאחר פרישת מפלגת המחנה הממלכתי מהממשלה ראשי מפלגות האופוזיציה, ליברמן, לפיד וסער, הודיעו על הקמת חמ"ל משותף שמטרתו - גיוס רוב לפיזור הכנסת ולהקדמת הבחירות. אמנם המאמץ לגייס עריקים בקרב אנשי הקואליציה עד כה לא הניב פרי, אך לאחרונה שוב התגבר השיח על האפשרות של הקדמת הבחירות .

היום (שני) במהלך דיון בוועדת הכספים יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני אמר כי "הולכים לקראת פיזור הכנסת". את הדברים אמר לאחר שחבר הכנסת נאור שירי (יש עתיד) הטיח בו: "אם אתה חלש, אפשר לפזר את הבניין הזה". לכך השיב גפני "לשם אנחנו הולכים, לאן שאמרת". נזכיר כי כנס הקיץ של הכנסת  מסתיים בעוד קצת יותר משבועיים, כך שבפועל כמעט ולא נותר זמן לקדם את פיזור הכנסת, גם אם האופוזיציה תצליח לגייס לטובת מטרה זו את הרוב הנדרש.